مبارزه با ملخ‌ها در بیش از ٢٩٥هزار هکتار از اراضی مرتعی ۸ استان کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون بیشترین مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بوده است.

کد مطلب: ۹۱۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با ملخ‌ها در بیش از ٢٩٥هزار هکتار از اراضی مرتعی ۸ استان کشور

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت سطح مبارزه با ملخ صحرایی در کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا ۳۱ اردیبهشت ماه، سطح مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در استان خوزستان ١٣ هزارو ٩٧٥ هکتار، در استان بوشهر ٤٣ هزارو ٢٤٥ هکتار، استان فارس ٤ هزارو ٨٦٢ هکتار، استان هرمزگان ٧١ هزارو ٩٨٢ هکتار، استان کرمان ٧ هزارو ۵۰ هکتار، استان سیستان و بلوچستان ٧٩هزارو ٥٢٠ هکتار، جنوب کرمان٧١هزارو ٧٢٠ هکتار، خراسان جنوبی ٦٠ هکتار، کهگیلویه و بویراحمد ٣ هزار هکتار است که جمع کل سطح مبارزه در کشور ٢٩٥هزارو ٤١٤ هکتار از اراضی مرتعی ۸ استان کشور صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه تاکنون آفت ملخ صحرایی خسارت جدی به باغات و مزارع کشور وارد نکرده است اظهار داشت: علی رغم حجم بالای آفت ملخ صحرایی در ۸ استان کشور، اما اقدامات به موقع سازمان حفظ نباتات در جهت کنترل و مبارزه با این آفت بسیار مؤثر بوده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اقدامات سازمان در این خصوص از اسفند سال گذشته تا کنون تصریح کرد: با توجه به حجم آفت ملخ صحرایی در کشور، به دستور وزیر کشور مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در مرحله اول و مجدداً ٢۰٠ میلیارد ریال پیشنهاد تأمین اعتبار از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای این منظور درخواست شده است تا در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار گیرد.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با توجه به حرکت دسته‌جات زیاد ملخ صحرایی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور تاکنون ۱۴۸ بار شاهد هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور بودیم که هشت استان را درگیر مبارزه با ملخ صحرایی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار