دواری: مدیر موتور محرکه مدرسه است

تهران (پانا) - نادیا دواری، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در گردهمایی مدیران و آموزگاران منطقه 19 یکی ازملاک های مهم ارزیابی تربیت درمدرسه را در این موضوع اعلام کرد که همه ساز وکارهای آن با ارزش های اخلاقی هماهنگی و تطابق داشته باشد.

کد مطلب: ۹۱۶۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دواری: مدیر  موتور محرکه مدرسه است

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران،دواری در ابتدای سخنان خود با اشاره به تاریخچه تعلیم و تربیت در ایران و اسلام گفت: محتوای غنی اسلامی پس از ورود به ایران در ظرف فرهنگ ایرانی، اساس و بنیان فرهنگ و تمدن اسلامی را در جهان بنا نهاد و منشا تحولی شگرف در گسترش دانش بشری شد. دور از ذهن نیست که بگویم این ظرفیت در آینده نزدیک در کشورمان با تلاش و کوشش شما مدیران فراهم خواهد شد. آنچه بسیار اهمیت دارد توجه به مولفه های تاثیر گذار در تربیت از جمله خانواده، حاکمیت، رسانه ها و ... در تربیت آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان است که موضوع تربیت رسمی و عمومی است.

دواری با تاکید بر مبانی نظری سند تحول، تربیت را یک فرایند مستمر توصیف کرد که باید به شکل متوازن و با در نظرگرفتن تمام ابعاد وجودی متربی محقق شود. وی گفت: تربیت متوازن و بر اساس ساحت های شش گانه به معنی تفکیک کردن و انشقاق ساحتها نیست بلکه باید فعالیت های دانش آموزان به صورتی برنامه ریزی شود که در این فرایند به رشد یک جانبه و تک بعدی آنان نینجامد. دواری تاکید کرد مدیران محترم توجه داشته باشند که روح با توجه به تعریف فضا و کالبد مدرسه وجو حاکم برفضای مدرسه باید تربیتی باشد و تربیت متوازن در همه فعالیت های آموزشی داخل و خارج از مدرسه قابل لمس باشد. وقتی دانش آموزان در موقعیت های تربیتی مختلف قرار می گیرند،نقش مدیران در استفاده از سازکارهای متنوع برای ایجاد فرصت های تربیتی بسیار مهم است. وی ملاک مهم در ارزیابی فعالیت های مدرسه را ارزش های اخلاقی دانست و افزود: مدیران مدارس ما باید در همه موقعیت های تربیتی مدرسه اعم از کلاس درس، برگزاری صبحگاه، اردو ، مراسم جشن و ... حضور داشته باشند و این فعالیت ها را دائما ارزیابی کنند . این همان مدرسه محوری است که مدیر ما در نقش راهبر تربیتی و در تمام مراحل برنامه ریزی ، اجرا ، نظارت و کنترل، حضوری فعال و اثرگذار دارد. دواری با تاکید بر نقش و جایگاه بی نظیر مدیران گفت: مدیر کسی است که بیش از سایر کارکنان همواره آماده کار است و تغییر و تحولات را دقیقا زیر نظر دارد و موتور محرکه مدرسه است.

دواری در ادامه به کارکردهای موثر ارکان مدرسه در شکل گیری مدرسه تحولی پرداخت و بر نقش موثر خانواده و به رسمیت شناختن جایگاه اولیا توسط مدیران محترم مدارس تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار