استاندار مازندران:

آب، برق و گاز هیچ مکان عمومی بدون هماهنگی با فرمانداران قطع نشود

ساری (پانا) - استاندار مازندران تأکید کرد که شرکت‌های آب، برق و گاز اجازه ندارند بدون هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها، انشعاب هیچ واحد تولیدی و مکان عمومی از جمله مدارس را حتی اگر بدهکار باشند، قطع کنند.

کد مطلب: ۹۱۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آب، برق و گاز هیچ مکان عمومی بدون هماهنگی با فرمانداران قطع نشود

احمد حسین‌زادگان صبح امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش مازندران که با دستور کار اصلی «بررسی و جلوگیری از قطع انشعابات مدارس به دلیل بدهی‌های معوقه» برگزار شد، در پاسخ به نماینده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران مبنی بر اینکه «اگر میزان مصرف سال 97 مدارس بیش از 90 درصد مصرف سال 96 آن‌ها باشد، مشمول معافیت نمی‌شوند» گفت: «شرکت‌های آب، برق و گاز اجازه ندارند بدون هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها، انشعاب هیچ واحد تولیدی و مکان عمومی از جمله مدارس را حتی اگر بدهکار باشند، قطع کنند.»

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این خصوص یادآور شد که گرچه در سال گذشته برق هیچ مدرسه‌ای قطع نشد، اما قطعی آب و گاز در برخی مدارس بدهکار داشتیم.

او تأکید کرد که برای رسیدن به الگوی مصرف درست، کابل‌های قدیمی مدارس عوض شد و متورخانه‌ها هوشمندسازی شد تا به بهینه‌سازی مصرف انرژی برسیم، البته این کار با توجه به بودجه آموزش و پرورش به کمک سایر نهادها و افراد جامعه نیاز دارد.

نیکزاد همچنین از شرکت‌های آب، برق و گاز خواست که هزینه‌های مصرف هر یک از واحدهای آموزشی که در شرایط بسیار نامناسب استیجاری به سر می‌برند، از سوی اداره‌های آب، برق و گاز مشمول تقسیط شود.

استاندار مازندران مصوب کرد که شرکت گاز با هماهنگی آموزش و پرورش برای کاهش خطر و ایمن‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوحت، مدارس را بررسی کند.

پویش مازندران پاک مطالبه جدی هر مازندرانی باشد

حسین‌زادگان ضمن اشاره به راه‌اندازی پویش مازندران پاک به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، خواست که از ظرفیت آموزش و پرورش و فرهنگیان نیز در گسترش این پویش استفاده شود.

او افزود: «باید تبلیغات این پویش در تمامی کارگروه‌ها، جلسات و سمینارهایی که در طول سال برگزار می‌شود، دیده شود و بسته کامل فرهنگی و تبلیغی برای آن تدوین گردد.»

او همچنین پیشنهاد داد که اگر بتوان به شکل قانونی پاکت‌های کاغذی را دست کم در چند روز از هفته جایگزین کیسه‌های پلاستیکی خرید کرد، به پیشبرد اهداف این پویش کمک خواهد کرد.

هر دانش‌آموز عضو دست کم 5 سمن شود

مقام عالی دولت در مازندران در واکنش به عضویت 100 هزار نفری دانش‌آموزان مازندران در سمن‌های دانش‌آموزی و ثبت اطلاعات 5 هزار نفر آنان در سامانه، گفت: «هر دانش‌آموز باید دست کم عضو 5 سمن دارای اولیت شود.»

او تأکید کرد که بررسی شود این 100 هزار دانش‌آموز عضو کدام سمن‌ها شده‌اند و برای فعالیت آنان 10 مشکل مهم اولویت‌دار مازندران مشخص شود.

عرف جامعه حفظ حرمت فضای آموزشی را می‌طلبد

حسین‌زادگان همچنین با تأکید بر اینکه هنجارشکنی در هیچ موردی مورد تأیید نیست، گفت: «عرف جامعه می‌طلبد که حرمت فضای آموزشی حفظ شود. نشاط اجتماعی فقط به موسیقی نیست، بلکه ورزش، کوه‌پیمایی و اوقات فراغت دانش‌آموزان و غیره خود نشاط اجتماعی است.»

او افزود: «محدود کردن نشاط اجتماعی به بهانه اشتباهی که در یک جایی در کشور انجام شده، اشتباه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار