تمجید سخنگوی کمیسیون آموزش از عملکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بسیاری از ساختمان‌های اداری در برخی استان‌ها بلااستفاده است بنابراین بهتر است دولت این ساختمان‌های مازاد را تجمیع کرده و اولویت را به مدرسه‌سازی اختصاص دهد.

کد مطلب: ۹۱۶۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تمجید سخنگوی کمیسیون آموزش از عملکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت؛ با اشاره به اولویت مدرسه‌سازی در برخی از استان‌ها گفت: بسیاری از ساختمان‌های اداری موجود متعلق به دولت است و بابت آن هزینه شده اما اگر در برخی از این ساختمان‌ها بگردید افراد انگشت‌شمار هستند؛ دولت باید در این خصوص از سایر دستگاه‌ها کمک بگیرد چراکه در برخی از ادارات فضاهای بسیاری وجود دارد به طوری‌که کارمندان بسیار کم هستند اما دو سه ساختمان به اداره‌ای تعلق دارد.

تجمیع ساختمان‌های مازاد و مجوز ایجاد مدارس در کنار کارخانجاتی که دانش‌آموزان، فرزندان همان کارمندان هستند، می‌تواند گام اولی باشد که دولت بردارد

تجمیع ساختمان‌های بلا استفاده ضروری است

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه اشکالی دارد که مدیریت استان تجدید نظر کند و تجمیع ساختمان‌های اداری را در پیش گیرد در این صورت بسیاری از ساختمان‌های اداری آزاد می‌شود. بسیاری از این ساختمان‌ها بلااستفاده است یعنی دولت باید ساختمان‌های بلا استفاده و ساختمان‌هایی که تنها 50 درصد آن پر شده به آموزش و پرورش بدهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: قبلا قانون داشتیم با عنوان "مدارس جوار کارخانجات" یا "مدارس جوار ادارات" که سازمان‌ها و کارخانجاتی که کارمندان بسیاری دارد و می‌تواند در کنار خود مدارسی داشته باشند، آموزش و پرورش به آنها مجوز دهد تا فرزندان آنها در کنار همان کارخانجات تحصیل کنند؛ بنابراین ساختمان‌های مازاد، ساختمان‌هایی که با بیش از 50 درصد کار نمی‌کنند و همچنین مجوز ایجاد مدارس در کنار کارخانجاتی که دانش آموزان، فرزندان همان کارمندان هستند، می‌تواند گام اولی باشد که دولت بردارد.

خیرین مدرسه‌ساز باید درست راهنمایی شوند

میرزاده اظهار داشت: از طرف دیگر سرمایه‌گذاران و خیّرینی آماده سرمایه‌گذاری هستند اما راهنمایی درست نمی‌شوند و آدرس درست به آنها داده نمی‌شود به‌طوری‌که افراد خیری هستند که مدارسی در جاهایی ساختند که بلا استفاده است یا 100 درصد ظرفیت آن کار نمی‌کند و یا در روستای خود مدرسه‌ای ساخته در حالی که ما می‌توانستیم آنجا را محیط اداری کنیم.

دولت باید اولویت را به مدرسه‌سازی اختصاص دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت باید اولویت را به بحث مدرسه‌سازی دهد خاطرنشان کرد: البته انصافا این کار انجام می‌شود و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یکی از بخش‌هایی است که واقعا به طور جدی کار می‌کند و فعالیتش بیش از سال‌های گذشته است به طوری‌که در سیستان و بلوچستان نیز رفتیم و شاهد فعالیت آنها بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار