انتقال نوزاد رها شده در بندرعباس به شیرخوارگاه الزهرا(س)

تهران (پانا) - سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که نوزاد رها شده در شهرستان گلشهر بندرعباس به شیرخوارگاه الزهرا(س) منتقل شده است.

کد مطلب: ۹۱۶۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقال نوزاد رها شده در بندرعباس به شیرخوارگاه الزهرا(س)

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت نوزادی دختر ساعت ۱۲:۵۰دقیقه در شهرستان گلشهر بندرعباس درون کیسه زباله از سوی یکی از شهروندان پیدا می‌شود که گزارش آن به اطلاع پلیس ۱۱۰ و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ می‌رسد. پلیس و اورژانس اجتماعی بلافاصله در محل حاضر می‌شوند و نوزاد از سوی پلیس به یکی از بیمارستان‌های شهر منتقل و بستری می‌شود و با پیگیری‌های مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی و اعلام کادر درمانی بیمارستان مبنی از وضع عمومی مناسب و رضایت‌بخش، نوزاد با هماهنگی‌های صورت گرفته پس از طی مراحل درمان و اخذ مجوز قضایی به شیرخوارگاه الزهرا(س) بندرعباس انتقال می‌یابد.

واقعیت این است که این موضوع زائیده زندگی شهرنشینی و در حال توسعه بودن جوامع است. برخی نوزادان را بعد از تولد یا بعد از گذراندن ایامی، در خیابان‌ها یا حتی مراکز درمانی رها می‌کنند. گاهی اوقات، نابسامانی خانواده نقش دارد. برای مثال پدر خانواده معتاد است یا مادر معتاد است. ممکن است مجرم باشند. همه این‌ها تأثیر دارد. اما فقر یک عامل کلیدی است. ما نمی‌دانیم که مادر و پدر در چه شرایطی بوده است. واقعیت این است که به سختی نوزاد خود را رها کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار