در گفت‌وگو با پانا

بیژن مقانلو: تاثیر تغییر قوانین روی ناکامی تکواندوی ایران را قبول ندارم؛ زمان ما هم قانون تغییر کرد اما قهرمان جهان شدیم

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران معتقد است در مسیر ناکامی تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان، تغییر قوانین تاثیری نداشته است.

کد مطلب: ۹۱۶۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بیژن مقانلو: تاثیر تغییر قوانین روی ناکامی تکواندوی ایران را قبول ندارم؛ زمان ما هم قانون تغییر کرد اما قهرمان جهان شدیم

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی تکواندو در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: تیم ملی در این رقابت‌ها به دو مدال رسید و در جایگاه دوازدهمی قرار گرفت. به کادر فنی و ملی‌پوشان خسته نباشید می‌گویم که زحمت خود را کشیدند و به هر حال در مسابقه برد و باخت وجود دارد. تغییر قوانین هم برای تمام کشور‌ها یکسان است و هر کشوری بتواند خیلی سریع با این قوانین هماهنگ باشد موفق می‌شود.

وی در خصوص کارشکنی انگلیسی‌ها برای عدم صدور ویزا دو ملی‌پوش عنوان کرد: به هر حال این موضوع خیلی تأثیرگذار بود، این دو تکواندوکار شانس مدال داشتند و نبودشان در تیم به چشم می‌آمد. البته تکواندو ورزش لحظه‌هاست و نمی‌توان صد در صد گفت آنها به مدال می‌رسیدند ولی به هر حال نبود این دو نفر اتفاق خوبی نبود.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که چقدر جوان بودن تیم بر روی نتیجه تأثیرگذار بود اظهار کرد: ما تیم جوان و پر انگیزه‌ای داشتیم اما اینکه می‌گویند تغییر قوانین باعث شد آنها نتیجه نگیرند را من قبول ندارم، به هر حال تغییر قوانین برای همه کشورهاست و مهم این است که تکواندوکاران ما با آن همسو شوند.

وی ادامه داد: من به جوان‌گرایی و حتی تغییر قوانین به چشم یک فرصت نگاه می‌کنم، چون این اتفاق در زمان ما هم رخ داد، اما ما توانستیم قهرمان جهان شویم. مدال طلای این رقابت‌ها 120 امتیاز داشت و اگر ما می‌توانستیم به یک مدال طلا برسیم، جبران نبود آن دو تکواندوکار هم شده بود. این مسابقات گزینشی المپیک بود اما ما نباید همه مسابقات را فدای المپیک کنیم و در هر مسابقه به موفقیت در آن فکر کنیم.

پیشکسوت تکواندوی ایران در پایان گفت: راه رسیدن به المپیک خیلی سخت است و من آرزو می‌کنم که تکواندوکاران ما بتوانند به سهمیه المپیک برسند، اما طبق پیش‌بینی من فکر می‌کنم یک سهمیه المپیک بگیریم و یک سهمیه دیگر از طریق قاره‌ای کسب کنیم که شرایط سختی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار