همه شهروندان باید در جهت توسعه فرهنگ جامعه تلاش کنند

کاشان ( پانا) - شهردار نوش آباد گفت: برای آنکه توسعه فرهنگی اتفاق بیفتد همه شهروندان باید در جهت توسعه فرهنگ جامعه تلاش کنند و در این شرایط موفقیت با کسی است که علم روز و مهارت های زندگی را داشته باشد.

کد مطلب: ۹۱۶۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
همه شهروندان باید در جهت توسعه فرهنگ جامعه تلاش کنند

محمود اشرفی در آیین گشایش کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد اظهار کرد: در جامعه امروز سواد به داشتن مدرک خواندن و نوشتن نیست . کودکان آگاه و بانوان و نخبگان علمی، جامعه آینده را مدیریت می‌کنند و هر کتابخانه نهادی است که سبب ارتقای فرهنگی جامعه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت تربیت پذیری دوران کودکی، برنامه ریزی های شهرداری نوش آباد به سمت توسعه شهر دوستدار کودک طراحی شده است و امیدواریم با همکاری کانون توسعه فرهنگی کودکان، رشد فرهنگی جامعه را تقویت کنیم.

اشرفی تصریح کرد: ارتقای فرهنگی شهروندان منجر به توسعه در همه ابعاد جامعه می شود هر تشکل و نهاد فرهنگی، یک خوشحالی برای همه شهروندان است و بهره آن محدود به زمان خاص نیست بلکه آینده جامعه را تضمین می کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک جامعه، بیشتر از مدیر و رئیس سازمانی، نیازمند آدم‌های اثرگذار است و اهالی فرهنگ در هر جایی که هستند همیشه بر توسعه و پیشرفت جامعه موثر بوده اند.

مصطفی جوادی مقدم در آیین گشایش کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد اظهار کرد: کتاب آینه فرهنگ است و اهالی فرهنگ در حالی که می توانند سرگرم زندگی روز مره خود باشند اما تلاش می کنند زندگی مردم جامعه را بسازند هر چند که قدر آنها را نمی‌دانند .

وی افزود: در جامعه امروز، کتابخانه‌ها هر روز کوچکتر می شوند در حالی که به استناد تعالیم دینی هر فرد را باید به فرد خردمندی تبدیل کرد تا آبروی اهل بیت باشد و از اینرو مسجد و کتابخانه مکمل هم هستند و برای توسعه کتابخانه ها کمک کرد.

رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تصریح کرد: مدیران دولتی باید به نشست های فرهنگی توجه کنند زیرا هر کار فرهنگی که اتفاق می افتد و هر مکان فرهنگی که ایجاد می شود، یک رخداد بزرگ برای شهروندان جامعه است.

جوادی مقدم تاکید کرد: هر فعالیت فرهنگی که برای کودکان انجام شده است با شعاع بیشتری به اصلاح زندگی بزرگترها کمک می کند. کودکان در بسیاری از موارد الگوی بزرگترها هستند .

به گزارش پانا، کانون توسعه فرهنگی کودکان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و پرورش شهروندان آگاه ، در بیستمین سال فعالیت خود، بیست و هفتمین کتابخانه را در شهر تاریخی نوش آباد راه اندازی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار