با رضایت دو خانواده نیکوکار بمی؛ دو جوان پشیمان از قصاص رهایی یافتند

کرمان(پانا) - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: دو خانواده نیکوکار بمی و اولیای دم با اعلام رضایت از اجرای احکام قصاص ،به دو جوان پشیمان فرصت زندگی مجدد دادند.

کد مطلب: ۹۱۶۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
با رضایت دو خانواده نیکوکار بمی؛ دو جوان پشیمان از قصاص رهایی یافتند

محمد ضیاالدینی در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان کرمان که در خصوص آخرین وضعیت زندان بم، اظهار داشت:پس از تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه زندان بم و همچنین با رایزنی مسئولان شهرستان و ورود هیات ورزش های پهلوانی به موضوع و همچنین ایثار و گذشت خانواده های اولیای دم خوشبختانه به این دو جوان که مرتکب قتل عمد شده بودند حیات دوباره ای داده شد.

وی افزود:با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه ها و تایید حسن خلق و رفتار آنها از سوی زندان بم و همچنین هر دو محکوم فاقد سابقه کیفری بوده اند زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص این دو جوان فراهم گردید.

دادستان بم عنوان کرد:در حال حاضر 11 ونیم درصد از موجودی مددجویان استان، در زندان بم هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26درصد کاهش موجودی را شاهد هستیم .

ضیاالدینی یادآور شد: با توجه به تاکیدات حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه و در راستای سیاست های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش 14درصدی ورودی به زندان بم نیز هستیم.

وی با بیان اینکه 70درصد زندانیان بم دارای جرائم مواد مخدر می باشند، عنوان کرد:جرائم مواد مخدر ،سرقت ،جرائم علیه اشخاص،محکومیت های مالی و سایر جرائم در صدر جرائمی هستند که زندانیان مرتکب شده اند.

این مقام قضائی عنوان کرد:94درصد مددجویان زندان بم مرد و مابقی (6درصد)خانم می باشند که از این بین 76درصد آنها متاهل و عمدتا (86درصد) دارای فرزند هستند .

وی با اشاره به اینکه 73درصد افرادی که در زندان در حال تحمل حبس هستند فاقد سابقه کیفری می باشند، عنوان کرد: تنها 3درصد زندانیان دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند و 20درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند .

دادستان بم اعلام کرد:گروه سنی 33 تا 39 سال با 28درصد بیشترین حجم زندانیان و گروه سنی بالای 60سال با یک درصد کمترین میزان را از لحاظ عددی به خود اختصاص داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار