روابط عمومی‌ها چشم بینا و آئینه تمام نمای دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شوند

بوشهر(پانا)-استاندار بوشهر گفت: روابط عمومی‌ها چشم بینا و آئینه تمام نمای دستگاه‌های اجرایی برای معرفی توفیق‌ها و کارآمدی نظام محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۹۱۶۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی‌ها چشم بینا و آئینه تمام نمای دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شوند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان بوشهربا گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات، جایگاه این حوزه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نقش بی بدیلی در نشان دادن کارآمدی و یا ناکارآمدی دستگاه‌ها دارند.

استاندار بوشهر، هدف از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها را هم‌افزایی، تعامل و برنامه‌ریزی دانست و افزود:شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها راهکارهای لازم برای بهبود شیوه‌های اطلاع رسانی را ارائه کند که خدمات دولت در بخش‌های مختلف دیده شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید افکارعمومی را مدیریت کنند گفت: روابط عمومی ها باید با بیان موفقیت ها و عملکردهای دستگاه ها افکارعمومی را مدیریت و در جامعه امید آفرینی کنند.

استاندار بوشهر، افزود: با وجود همه مشکلات و تنگناها دولت کارهای بزرگی انجام داده است که روابط عمومی ها با معرفی آنها می‌توانند باعث ایجاد امید و نشاط در جامعه شوند.

گراوند با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ اقتصادی و رسانه ای درتلاش برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است خاطر نشان کرد: در این راستا برای جهت دادن افکارعمومی و ناکارآمد نشان دادن نقشه های دشمن باید دقیق عمل کرد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: روابط عمومی ها با کارکرد درست خود می توانند به عنوان خط مقدم درجنگ روانی دشمن با تبیین کارکرد دولت و تزریق امید به جامعه دولت و نظام را یاری کنند.

وی با اشاره به تخصیص 2035 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر اسفندماه سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر ادامه داد: روابط عمومی دستگاه ها باید پروژه هایی که از این محل اجرا می شود را معرفی کنند.

گراوند تاکید کرد: اگر بموقع اطلاع رسانی نشود کار مثبت انجام شده دستگاه های اجرایی نیز ضعیف جلوه داده می شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: یکی از اشکالات کار روابط عمومی ها این است که افکارعمومی را بدرستی جهت نمی دهند به همین دلیل کار مثبتی که انجام می شود نیز علیه مسئولان تمام می شود.

گراوند با اشاره به اینکه روابط عمومی چشم بینا و آئینه تمام نما برای معرفی توفیق ها و کارآمدی نظام است تاکید کرد: سازمانی می‌تواند موفق باشد که یک روابط عمومی خلاق، با اندیشه و بابرنامه داشته باشد.

وی هدف از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی را هم افزایی و تعیین استراتژی برای تنویر افکار عمومی عنوان کرد و گفت: در کنار ضرورت تامین امکانات و تجهیزات اما روابط عمومی باید دارای انگیزه، عشق، ابتکار و خلاقیت باشد.

گراوند با بیان اینکه روابط عمومی باید در بدترین شرایط کارآمدی سازمان را بیان کند تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی روابط عمومی ها را به عنوان چشم بینای خود برای ایجاد سرمایه اجتماعی نگاه کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: درشرایطی که دشمن از جنگ تبلیغاتی و رسانه ای به عنوان جاده صاف کن استفاده می کند باید دقیق تر از گذشته در جهت دادن افکار عمومی و کارآمد جلوه دادن نظام عمل کنیم.

وی بیان کرد: تعامل با رسانه ها و بیان عملکرد دولت یکی از فاکتورهای ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی است که باید به آن توجه داشته باشند.

وی بر ضرورت خلاقیت و نوآوری، آشنایی با ایده های جدید، اطلاع رسانی بموقع، استفاده از شیوه های نوین در اطلاع رسانی، بیان واقعیت ها بدون کم و کاست و آموزش تاکید کرد.

گراوند تاکید کرد: روابط عمومی ها باید درکنار مدیران ونه درحاشیه باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز گفت: روابط عمومی به عنوان بخش حساس هر سازمان به شمار می رود که نقشی مهم در تحقق برنامه ها، اهداف و شعارهای آن سازمان دارد.

اسماعیل کاظمی افزود: نهاد روابط عمومی برای فعالیت هرچه بهتر باید از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و اعتبار مورد حمایت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: به اندازه اعتباراتی که در بخش عمرانی هزینه می شود در بخش اطلاع رسانی این میزان هزینه نمی شود.

در این آیین روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، راهداری و حمل و نقل جاده ای، فنی و حرفه ای، استاندارد و تحقیقات صنعتی، فرمانداری جم، شرکت آب و فاضلاب، دامپزشکی، بنیاد مسکن و شرکت توزیع برق به عنوان برتر شناخته و تجلیل شدند.

همچنین از روابط عمومی های فرمانداری گناوه، تعاون،کارو رفاه اجتماعی، جمعیت هلال احمر، گاز، صنعت،معدن و تجارت و امور مالیاتی و فرمانداری بوشهر به عنوان فعال تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار