مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد : رسانه ها نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند

یاسوج (پانا) - مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه، یکی از علل بروز آسیب های ها را جهل و نا آگاهی بیان کرد و بر نقش رسانه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تا کید کرد.

کد مطلب: ۹۱۶۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد :  رسانه ها نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند

آیت الله افشار مهر اظهار کرد: 18 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 35 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 11 هزار و 349 نفر معلول و بیش از 16 هزار نفر خانواده‌های بی سرپرست و سایر موارد است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین علت معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد در گذشته علل ژنتیکی و ازدواج های فامیلی بود، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های غربالگری و پیشگیری از معلولیت در خصوص این عامل کاهش چشمگیری داشته ایم.

افشار مهر به مناسب سازی معابر برای معلولان نیز اشاره و بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در مناسب سازی جایگاه خوبی در کشور ندارد، در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت کارهایی شده اما کافی نیست.

او افزود: تنها ۳۰ درصد ادارات استان برای معلولان مناسب سازی شده است که امیدواریم ادارات در این خصوص همکاری نمایند تا زمینه رفاه جامعه معلولان فراهم شود.

در ادامه معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دیگر هیچ معلول پشت نوبتی نداریم، خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس بهزیستی تا سال 1397 حداکثر 9 هزار خانوار تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی در استان بودند که در مدت یکسال این تعداد به 18 هزار خانوار رسید.

خلیفه جمشیدی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اورژانس اجتماعی محدودیت هایی وجود دارد، تصریح کرد: قانون فصل الخطاب هر کاری است، قانون برنامه ششم توسعه مشخص کرده فقط در شهرستان های بالای 50 هزار نفر پایگاهای اوژانس اجتماعی ضرورت دارد.

او در پاسخ به این سوال که استاندار در جلسه ای مطرح کردند بهزیستی اعتبارات پژوهشی را در سال 96-95 را به کارکنان خود داده است، اینگونه بیان کرد: در سنوات گذشته بر اساس دستورالعمل های بالا دستی، اولویت با کارکنان و جامعه هدف یا همان مددجویانی بوده که در مقطع فوق لیسانس و دکتری کار پژوهشی انجام می دادند، در سال یاد شده بهزیستی نیز در این راستا اقدام کرد.

جمشیدی در مورد روند اختصاص اعتبارات به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی گفت: هزینه کرد اعتبارات پژوهشی با اولویت عناوین، مرتبط با فعالیت های بهزیستی،ونیاز روز جامعه در کمیته تخصصی این اداره کل که اساتیدی از دانشگاه یاسوج و آزاد عضو آن هستند مطرح و پس از تایید، به کمیته استانی جهت بررسی و تایید نهایی ارسال میشود،اگر پژوهش ها کاربردی تشخیص داده شوند اعتبار به آنها تعلق می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار