براتی: نمایشگاه قرآن جرقه ای برای رفتار قرآنی دانش آموزان است

تهران (پانا) – مهدی براتی، امام جماعت و فعال حوزه آموزش و پرورش، هر شب در نمایشگاه قرآن قبل از افطار در غرفه کودکان و بعد از افطار در غرفه آموزش و پرورش فعالیت دارد.

کد مطلب: ۹۱۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
براتی: نمایشگاه قرآن جرقه ای برای رفتار قرآنی دانش آموزان است

مهدی براتی معتقد است آموزش و پرورش چراغ سبزی است برای کسانی که آن‌ها را می‌شناسد و اجازه‌ی فعالیت به آن‌ها داده می‌شود و چراغ زردی است برای کسانی که شناختی از این فضا ندارد و باید در رابطه‌با آن‌ها تحقیق کنند. همچنین همانند چراغ قرمزی است برای کسانی که با فعالیت های آموزش و پرورش مشکل دارند.
وی در ادامه گقت: فعالیت من با آموزش و پرورش به صورت همان چراغ سبز است.
براتی معتقد است امر دیدن در کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و در به خاطر سپردن و یادگیری مسائل دینی و قرآنی تاثیر گذاری ویژه ای دارد. وی افزود: هنگامی که مردم وارد استادیوم آزادی می‌شوند و از آنجا برمی گردند؛ جملگی دوست دارند توپی جلوی پای خودشان می‌بود تا توانایی‌های خود را نشان دهند. همین تکرر در دیدن فوتبال باعث می شود اکثر اقشار جامعه این ورزش را دوست داشته باشند.
خود این دیدن بسیار تاثیر گذار است و اصل دیدن تمایل را ایجاد می‌کند. همین که مردم فضای قرآنی را ببینند؛ میل و رغبتشان برای اینکه به سمت قرآن و آموزه‌های دینی بیایند بیشتر می‌شود. با توجه به اینکه بچه‌ها در بخش دیداری بسیار قوی تر از بزرگسالان هستند؛ با حضور در این فضا همه چیز برایشان جذابیتی دوچندان پیدا خواهد.
مهدی براتی ادامه داد: اما مهم تر از مشاهده تاثیر خانواده بر کودکان است. ما اگر می خواهیم کودکانمان رفتار قرآنی داشته باشند این نوع نمایشگاه‌ها همانند یک جرقه و عاملی است که می‌تواند به بچه‌ها قدرت عمل در این زمینه را دهد؛ اما این کافی نیست. بعضا در شهرهای مذهبی مانند قم که یک نمایشگاه دائمی قرآن است. میبینیم که نوجوانان خارج از گودال قرآن هستند؛ که این به نوع تربیت در خانواده‌باز می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار