چه کسی برنده «بازی تاج و تخت» خواهد شد

تهران (پانا) - طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» در سراسر دنیا امشب تماشاگر قسمت پایانی این مجموعه خواهند بود.

کد مطلب: ۹۱۶۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
چه کسی برنده «بازی تاج و تخت» خواهد شد

قسمت پایانی آخرین فصل از سریال پربیننده «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) شب یک‌شنبه 19 می 2019 از شبکه اچ بی او (HBO) پخش می‌شود. طرفداران این مجموعه درام فانتزی که از سال 2011 تماشاگر سریال هستند، بی‌صبرانه منتظرند ببینند که در انتهای همه دشمنی‌ها و دوستی‌ها، جنگ‌ها و اتحادها چه کسی برنده این بازی است و سرانجام بر تخت آهنین تکیه خواهد زد.

«بازی تاج‌وتخت» یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک فانتزی حماسی است که دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته‌اند. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی نوشته جرج آر. آر. مارتین به نام «ترانه آتش و یخ» است. نخستین کتاب این مجموعه «بازی تاج‌وتخت» نام دارد.

فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته‌است. پخش فصل هشتم و پایانی این مجموعه از ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ آغاز شد و 19 می نیز زمان پخش قسمت ششم (آخرین قسمت) این فصل است. البته علیرغم اینکه فصل جدید این سریال تماشاگرانی بیش از فصل‌های پیشین را ثبت کرده است، بسیاری از طرفداران مجموعه از فصل پایانی ابراز نارضایتی کردند تا جایی که علاقه‌مندان ناراضی سریال با راه‌اندازی یک کمپینیاعتراضی و جمع‌آوری 45 هزار امضاء از شبکه HBO خواستار بازسازی فصل آخر این مجموعه، اخراج سازندگان و سپردن امور به نویسندگانی جدید شده‌اند.

«بازی تاج‌وتخت» رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد و منتقدان هم نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال ابراز کرده‌اند. این سریال تا کنون نامزد و برنده بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شده آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار