حاج علی اکبری: هرچه معلم قرآنی تر باشد، انتقال معارف اسلامی طبیعی تر است

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران، با حضور در نمایشگاه قرآن و بازدید از غرفه آموزش و پرورش به اهمیت فعالیت جوانان در جامعه اشاره کرد و از مسئولان خواست تا به جوانان اعتماد کنند و به آن ها میدان دهند.

کد مطلب: ۹۱۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حاج علی اکبری: هرچه معلم قرآنی تر باشد، انتقال معارف اسلامی طبیعی تر است

حاج علی اکبری استقبال مردم از نمایشگاه قرآن را قابل ملاحظه ارزیابی و از حضور خانواده ها و نوجوانان در نمایشگاه ابراز خرسندی کرد. او در بازدید از غرفه آموزش و پرورش به کمبود فضای غرفه اشاره کرد و افزود: تقارن زمان نمایشگاه با ایام امتحانات، حضور دانش‌آموزان را اندکی کمرنگ‌تر کرده است؛ اما به طورکلی ارائه‌های آموزش و پرورش خوب و قابل توجه است و کیفیت لازم را داراست.
وی با اشاره به اینکه جامعه فرهنگیان و معلمان باید بیش از این وارد عالم قرآن شوند، افزود: ملاک، آن ارتباطی است که بین دانش آموز و معلم رخ می‌دهد. هرچقدر معلم از نظر شخصیتی، فکری و رفتاری قرآنی‌تر باشد؛ یک انتقال طبیعی از نظر معارفی و سبک زندگی و آداب و اخلاق رخ خواهد داد. در واقع با این آرمان اندکی فاصله داریم؛ اما اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است. باید اقدامات در این بخش خیلی جدی تر دنبال شود. در گام بعدی کالبد مدرسه باید بیشتر به جاذبه های قرآنی آراسته شود.
حاج علی اکبری ادامه داد: برنامه هایی که در مدارس ارائه می شود باید به گونه ای باشد که در درجه اول نسبت به قرآن کریم ایجاد دل‌زدگی نکند. گاهی ما مسائلی را در قالب قرآن بیان می‌کنیم؛ اما چون روش ارائه دروس و نمره‌گذاری به شکلی نامناسب است؛ نتیجه اش ممکن است خاطره نامناسبی از قرآن را در ذهن دانش‌آموز ایجاد کند. از این جهت می توان گفت دوره ابتدایی حساس‌ترین دوره آموزشی است؛ زیرا باید دقت زیادی شود که چه نوع ارتباطی بین قرآن و دانش‌آموز برقرار می‌شود و تصویر ذهنی دانش‌آموز نسبت به قرآن چیست. اگر این رابطه جذاب و شیرین برقرار شود و احساس خوبی در دانش آموز به وجود بیاورد این احساس خوب در ادامه زندگی کاملا ارتباط او را با قرآن کریم در ادامه زندگی تقویت می‌کند. این مجموعه‌ای از اقداماتی است که مسئولان در حوزه تعلیم و تربیت باید به آن توجه داشته باشند.
وی افزود: رهبر جمهوری اسلامی در بیانیه گام دوم نقشه راه را ارائه داده اند و جوانان را در چله دوم مخاطب خودشان قرار داده اند. این نشان دهنده ظریفت فوق‌العاده ای است که در جامعه جوان داریم و میدان‌های گوناگونی پیش روی جامعه جوانان است. ضمن این که اعتماد و حسن ظن و حسن نظر رهبری کاملا مبتنی بر واقعیت‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار