مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی: روش های انس دانش آموزان با قرآن باید به روز شود

تهران (پانا) - جامعه تعلیمات اسلامی از سال 1318 توسط شیخ عباسعلی اسلامی که از سبزوار به تهران مهاجرت می کند، تاسیس می شود. در آن زمان ایشان محافلی به عنوان جمعیت پیروان قرآن را همراه با متدینین تهران تشکیل می دهد. از سال 1322 به دلیل دغدغه ای که مرحوم شیخ عباسعلی داشتند شروع به تشکیل مدرسه و مدرسه سازی می کنند. در تهران و شهرستان هایی که برای سخنرانی می رفت در بین گفتگوهایش با مردم، به دنبال تاسیس مدرسه اسلامی بود. مردم آن زمان هم به دلیل دغدغه ای که برای تربیت فرزندانشان داشتند و با توجه به اینکه رژیم آن زمان طاغوتی بود لذا به این نتیجه رسیدند که مدرسه اسلامی با مشارکت مردم  تشکیل شود.

کد مطلب: ۹۱۵۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی: روش های انس دانش آموزان با قرآن باید به روز شود

حسن حیدری، مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن و در گفتگو با پانا به طرح روایتی از شروع کار جامعه تعلیمات اسلامی پرداخت و گفت: تا سال 54 جامعه تعلیمات اسلامی دارای 220 مدرسه بوده است که بسیاری از مسئولان نظام، تربیت یافته جامعه تعلیمات اسلامی هستند. همچنین در سال 57 که انقلاب اسلامی روی داد هیات امنا این مدارس را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرارمی دهند. هم اکنون 81 مدرسه در کل کشور و 17 هزار دانش آموز داریم.
حیدری با اشاره به اینکه همان رشته های مدارس وزارت آموزش و پرورش در این مدارس تدریس می شود، افزود: تفاوتی که وجود دارد این است که نگاه تفسیری قرآنی و حدیثی که ما نسبت به افعال داریم باعث شده تدریس ها رنگ و بوی جامعه تعلیمات اسلامی را بگیرد.
وی افزود: برای مثال ما در مدارس مان مرکز قرآن و عترت داریم. در مدارس مان "روحانی مقیم" داریم؛ یعنی هر مدرسه یک روحانی دارد که به مسائل اردویی بچه ها اعتقاددات، جلسات انجمن اولیا و مربیان و شرح وظایف مفصلی که برایشان داریم، می پردازد.
مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی گفت: ما اعتقاد به اعتدال داریم و معتقد هستیم که اعتقادات اخلاقی، تعلیمات علمی، فناوری، اقتصادی، هنری و تربیت بدنی باید به صورت متعادل رشد کنند. معتقد هستیم که در شش ساحت تعلیم و تربیت با تربیت دینی اخلاقی و باید فراساحتی نگاه کرد که همان حیات طیبه ای است که سند تحول بنیادین به دنبال این موضوع می باشد و به دنبال تربیت شهروند صالح است.
حیدری با اشاره به تربیت شهروند صالح در جامعه تعلیمات اسلامی گفت: اگر ما بخواهیم شهروند تربیت کنیم سه نوع تربیت را در دستور کار قرار می دهیم. شهروند خوب، شهروند مطلوب و شهروند صالح. مغز سند تحول بنیادین به دنبال تربیت شهروند صالح است. حاکمیت و موسسات دولتی و غیر دولتی و تصمیم گیرندگان باید نسبت به این نوع نمایشگاه ها توجه ویژه ای داشته باشند. حتی اعتقاد دارم که این نمایشگاه در صدا و سیما نقد و آسیب شناسی شود. ناگفته نماند که این مهم مشارکت مردم و نهادها و دانش آموزان و اولیا و مسولان نظام را می طلبد.
حیدری در نهایت از مسئولین درخواست کرد که نگاه ویژه ای به نمایشگاه قرآن داشته باشند و حضور دانش آموزان در این نمایشگاه قرآنی را جرقه ای دانست برای تربیت و انس دانش آموزان با قرآن واهل بیت و تاکید کرد باید ارایه ها با مدل های جدیدی باشد که برای دانش آ موز امروز نیز جذابیت داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار