احیا 25 واحد آبزی پروری در استان مرکزی

اراک(پانا)- در پی بارندگی های اخیر، ۲۵ واحد آبزی پروری استان مرکزی که به دلیل خشکسالی‌های اخیر غیر فعال شده بود با برگشت به چرخه تولید، احیا شدند.

کد مطلب: ۹۱۵۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
احیا 25 واحد آبزی پروری در استان مرکزی

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان این خبر گفت:70 واحد آبزی پروری دو منظوره استان بر اثر خشکسالی سالهای اخیر، غیر فعال شده بود اما در پی بارندگی های سال جاری، 25 واحد فعال و تعدادی دیگر نیز پس از بازسازی تا اواخر خرداد امسال فعال خواهند شد .

اکبری ظرفیت تولید تعداد واحدهای فعال شده را 300 تن اعلام کرد .

او در ادامه از رهاسازی 10 میلیون و 63 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در 250واحدهای پرورشی ماهی در 2 ماهه نخست امسال در استان خبر داد و افزود : این میزان رهاساری نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر رهاسازی 69 و از نظر تعداد واحدها 35 درصد رشد را نشان می دهد .

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزایش 2و نیم برابری قیمت خوراک آبزیان و کاهش کیفیت آن نسبت به سال گذشته را مشکل موجود در حوزه پرورش ماهی قزل آلای استان اعلام کرد.

وی افزود: درصدد هستیم با همکاری بانک کشاورزی، اولین کارخانه خوراک آبزیان استان که با به روزترین ماشین آلات تولید خوراک آبزیان در شهرستان شازند در حال تجهیز است تا 2 ماه آینده به بهره برداری رسد.

اکبری اظهار امیدواری کرد: با شروع به کار این واحد تولیدی، مشکل تولید خوراک باکیفیت آبزیان در استان و حتی بخشی از مشکل کشور، مرتفع شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار