معاون سازمان بهزیستی مطرح کرد

حمایت‌های اجتماعی و روانی از ۱۴ هزار و ۸۳۳ نفر در مناطق سیل‌زده

تهران (پانا) - معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حمایت‌های اجتماعی و روانی که به صورت گروهی به سیل‌زدگان ارائه شده است، گفت تاکنون ۱۴ هزار و ۸۳۳ نفر از این حمایت‌ها بهره‌مند شده‌اند.

کد مطلب: ۹۱۵۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت‌های اجتماعی و روانی از ۱۴ هزار و ۸۳۳ نفر در مناطق سیل‌زده

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، مجید رضازاده در نشست خبری به مناسبت تشریح عملکرد بهزیستی در کمک به سیل‌زدگان گفت: تیم‌های محب را فعال کرده‌ایم به طوری که ۸۴۴ نفر از روانشناسان، مددکاران و مشاوران در این تیم‌ها حضور داشته و به مناطق رفته‌اند.

وی ادامه داد: در ۱۰ روز پس از وقوع سیل، ۴ درصد از این افراد خدمات مشاوره‌ای گرفته‌اند و در این مشاوره‌ها احساس بی‌اعتمادی، اختلال در تمرکز، عدم کنترل احساسات، احساس گناه، بی‌خوابی و شب‌ادراری، اضطراب و ترس را داشته‌اند.

رضازاده گفت: ۹۹ ساعت بازآموزی نیز برای افراد داوطلب گذاشته شد و ۱۲ خودرو برای عبور از معابر صعب‌العبور در نظر گرفته شده و تا اکنون ۲۴ هزار و ۳۰۸ نفر در سه استان لرستان، گلستان و خوزستان غربالگری شده‌اند.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور افزود: از میان افراد غربالگری شده ۳۱.۴ درصد مرد، ۳۹.۳ درصد زن و ۲۹.۳ درصد کودک بوده است که ۱۵ درصد آنها در ارزیابی‌ها مثبت و نیاز به خدمات بعدی داشته‌اند؛ در میان افراد غربالگری شده اختلال حاد استرس، اضطراب و سو مصرف مواد مخدر شایع بوده و حتی در مواردی ارجاع به روانپزشک هم داشته‌ایم.

وی گفت: ۱۱.۶ درصد افرادی که غربالگری شده‌اند و غربالگری آنها مثبت بوده مردان، ۱۸.۹ درصد زنان و ۱۳.۴ درصد کودکان تشکیل داده‌اند.

رضازاده با اشاره به حمایت‌های اجتماعی و روانی که به صورت گروهی به سیل‌زدگان شده، گفت: ۱۴ هزار و ۸۳۳ نفر از این حمایت‌ها بهره‌مند شده‌اند.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۹۵ مرکز درمان اقامتی اعتیاد برای کاهش آسیب وجود داشت که از این تعداد ۱۷ مرکز آسیب دیده، ۵۴ مرکز ایمن شده و ۱۷ مرکز جابه‌جا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار