نابغه قرآنی و فعال در موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت:

یادگیری قرآن باید اولویت درسی دانش آموزان باشد

تهران (پانا)- سید محمدحسین طباطبایی، نابغه قرآنی و فعال در موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت با حضور در نمایشگاه قرآن، به اهمیت توجه وزارت آموزش و پرورش به مسائل پرورشی اشاره کرد.

کد مطلب: ۹۱۵۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری قرآن باید اولویت درسی دانش آموزان باشد

طباطبایی استقبال از نمایشگاه را مطلوب می بیند و می گوید: نمایشگاه از لحاظ کیفی پیشرفت خوبی داشته و سال به سال شاهد این مهم هستیم. اما برای اینکه عموم را به بازدید از نمایشگاه علاقه مند کنیم نیازمند تبلیغات بیشترهستیم.
وی توجه به امر پرورش را یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش می داند و می افزاید: در قرآن به مراتب به بحث پرورش فکری، اخلاقی و اعتقادی انسان سفارش شده است؛ بنابراین تربیت دینی و قرآنی دانش آموزان نباید تنها به معلمان دینی و پرورشی محدود شود و هر معلمی باید در این مسائل نمونه باشد و اشراف خوبی نسبت به قرآن و امور پرورشی داشته باشد.
طباطبایی با اشاره به نقش تاثیرگذار دانش آموزان و خانواده هایشان در امر یادگیری قرآن و مفاهیم دینی می گوید: یادگیری قرآن باید جزء اولویت های درسی دانش آموزان باشد یعنی اگر لازم است نمره ویژه ای به دروس قرآن و پرورشی اختصاص داده شود یا یک ویژه برنامه یا یک فوق برنامه در نظر گرفته شود تا دانش آموز تشویق شود. باید روی بحث های دینی و قرآنی قرار بگیرد در عین حال که دروس دیگر نیز مهم است ولی خانواده ها باید از طرف وزارت آموزش و پرورش توجیه شوند و انتخاب کنند که کدام مهم تراست و به چه قسمتی اول باید پرداخته شود و به چه قسمتی در مراحل بعدی بپردازند.
محمدحسین طباطبایی می افزاید: برنامه های اصلی و مهم را باید در عین اینکه متنوع و سرگرم کننده باشند در کنار مطالب حاشیه ای مانند نقاشی، نمایش، تئاتر و اپلیکیشن بیان شوند. باید از پتانسیل های آموزش و پرورش نهایت استفاده را برد و کسانی که می توانند در بحث مادی کمک کننده باشند و کسانی که توانایی دارند در بحث فکری کمک کنند. دوران مدرسه بهترین موقعیت برای بحث آموزش و علی الخصوص پرورش است؛ زیرا دانش آموزان حداقل 9 ماه در مدارس درگیر مسائل آموزشی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار