پوشش در یادگیری دانش آموزان مؤثر است

بردخون، بوشهر(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: پوشش و لباس در یادگیری دانش آموزان مؤثر است.

کد مطلب: ۹۱۵۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پوشش در یادگیری دانش آموزان مؤثر است

ظهیر محمودی در نشست کارگروه ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم مدارس منطقه بردخون اظهار داشت: فرم مدرسه و لباس یک شکل دانش آموزان موجب تقویت مهارت های عملی و رفتاری در دانش آموزان می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اینکه داشتن فرم یکسان، پیام نظم و انضباط به دانش آموز می دهد، افزود: بخشی از آموزش به شرایط روانی دانش آموز ارتباط دارد و فرم مدارس می تواند بر روحیه دانش آموزان مؤثر باشد زیرا استفاده از رنگ های گرم بر ویژگی های رفتاری دانش آموزان اثر دارد و باعث جنب و جوش دانش آموز زیاد می شود.

محمودی اضافه کرد: یکی از مزایای لباس فرم در مدارس این است که همه یک شکل هستند و فاصله طبقاتی وجود ندارد زیرا اگر قرار بود هر دانش آموزی به دلخواه خود وارد مدرسه شود باعث ایجاد مشکلات روانی در دانش آموزانی که در طبقه پایین تری قرار دارند، می شود.

وی ادامه داد: نقش پوششدر حوزه یادگیری و آموزش فراگیران چند برابر است و نامناسب بودن لباس از نظر جنس و کیفیت و مدل می‌تواند در اندیشه و تفکر تأثیر منفی بگذارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون ابراز داشت: پوشش را نمی‌توان از فرهنگ جامعه جدا کرد زیرا لباس نقش جدی در آرامش روانی و آراستگی دارد و بیانگر نگرش درونی افراد در حوزه سبک زندگی است و بسیاری باورهای انسان ها از طریق پوشش قابل دریافت است.

محمودی با اشاره به تأکید بر توجه به بافت بومی و سنتی گفت: پوشاک به عنوان نمادی از هویت فرهنگی هر قوم، شأن و منزلت مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و آداب و رسوم هر منطقه را نشان می‏دهد و مدارس به عنوان مراکز آموزشی و فرهنگی بهترین جایگاه برای حفظ و گسترش فرهنگ لباس و پوشش است.

وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در بین دانش آموزان، تقویت و نهادینه سازی هویت ملی، جذاب سازی فلسفه حجاب و پوشش اسلامی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی و محلی در ترویج فرهنگ پوشش اسلامی و تنوع بخشی به لباس فرم دانش آموزی متناسب با نیازهای منطقه‌ای مهمترین موارد لباس فرم دانش آموزان است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز گفت: لباس فرم موجب همشکلی، همگرایی و وحدت رویه در فضای مدارس و یکنواختی پوشش دانش‌آموزان می‌شود و باعث متمایز شدن دانش آموزان از غیر دانش‌آموزان و در کاهش هزینه‌های البسه برای خانواده‌ها تاثیرگذار است.

حیدر مغدانی افزود: بر اساس بخشنامه جدید هماهنگی و برنامه ریزی لازم جهت دوخت لباس مطابق آیین نامه پوشاک و لباس صورت می گیرد و مدارس در این زمینه نقش ویژه ای دارند.

صادق نظری مسؤول اصناف بردخون نیز گفت: تلاش می کنیم بر اساس مقررات و شیوه دوخت لباس و پوشاک، لباس فرم مدارس توسط خیاطان مجوزدار آماده شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار