فریده اولادقباد مطرح کرد: لزوم جذب مربیان قرآن و هنر در آموزش و پرورش

تهران (پانا)‌- عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر لزوم جذب مربیان قرآن و هنر در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۵۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
فریده اولادقباد مطرح کرد: لزوم جذب مربیان قرآن و هنر در آموزش و پرورش

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان به مناسبت بزرگداشت روز معلم اشاره کرد و گفت: «یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری همان بحث شبیخون فرهنگی است. ایشان در جمع معلمان به جنگ فرهنگی اشاره کردند و اینکه در یک آرایش جنگ فرهنگی هستیم.»

او بر همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مقابله با این جنگ فرهنگی تاکید کرد و گفت: «باید تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت‌خانه‌های ارشاد و آموزش و پرورش امضا تا کمبود مربی قرآن و هنر جبران شود.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: «اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان ما از پیش‌دبستانی و دبستان به سمت و سوی رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و باورهای برگرفته از فرهنگ غرب نروند باید با استفاده از مربیان حرفه‌ای قران و مربی هنر و... دانش‌آموزان‌مان را به سمت رفتارها و باورهای قرآنی ببریم.»

اولادقباد گفت: «با تولید محتوای مناسب و استفاده از مربیان قرآنی و با اجرای سیاست‌گذاری‌های شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس به سمت یک برنامه‌ریزی همراه با اقدام و عمل برویم تا فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در مدرسه، خانواده‌ و جامعه نهادینه شود. باید بستری فراهم شود تا جوانان ما درک درستی از مفاهیم قرآنی داشته باشند و آن را سرلوحه خود قرار دهند.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ «امیدوارم که وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجومعلم و از طریق ماده 28 اساس‌نامه این دانشگاه، مربیان قرآن و هنر را جذب کند و اگر خلایی وجود دارد جبران شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار