دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور؛

سازمان پژوهش، در هفته آتی برنامه جامع ارتقا سطح فعالیت های فضای مجازی را اعلام خواهد کرد

یکی از نواقص نمایشگاه امسال کم بودن حضور دانش آموزان است/جذب دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز به سمت حفظ جزء سی قرآن اقدام مهمی است

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن و بازدید از غرفه های آموزش و پرورش، اراده مسئولان آموزش و پرورش در امر قرآن را در نمایشگاه مشهود خواند. 

کد مطلب: ۹۱۵۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان پژوهش، در هفته آتی برنامه جامع ارتقا سطح فعالیت های فضای مجازی را اعلام خواهد کرد

حمید محمدی با اشاره به محدودیت های مکانی غرفه ها در نمایشگاه امسال گفت: علی رغم این که نمایشگاه حمید از نظر مکانی محدود شده است و کمیت نمایشگاه تغییر کرده است ولی از لحاظ کیفی و غرفه آرایی و محصولات قرآنی پیشرفت خوبی داشته است و محتوای برخی از غرفه ها قابل توجه ویژه است.
نمایشگاه به عنوان یک جشنواره بزرگ قرآنی و یک میعادگاه قرآنی جایگاه ویژه ی خود را دارد اما بهتر بود زمان نمایشگاه بیشتر باشد و با تبلیغات قوی و موثرتر و با دعوت جامع از جامعه دانش آموزان می توانست موثرتر واقع شود. خیلی بهتر بود اگر گروه های هزار نفره دانش آموزی را در اینجا می داشتیم که سنوات قبل این را داشتیم. که این یکی از نواقص نمایشگاه است.
دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه یکی از نقاط مثبت آموزش و پرورش پیدا کردن راه قرآنی است، گفت: مرکز توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که کمیسیون توسعه آموزش عمومی را راهبری می کند، تشکیل شده و در حال حاضر جامعه قرآنی آموزش و پرورش یک جامعه قابل توجهی شده است.
وی با اشاره به طرح مهم آموزش و پرورش که در روز یکم خرداد اجرا می شود، افزود: جذب دو میلیون و 700 هزار نفر از دانش آموزان به سمت حفظ جزء سی قرآن اقدام فوق العاده مهمی است. اگر اراده ها و توجهات آموزش و پرورش مسیر پیدا کند و بتواند به فعال سازی افراد مختلف در جامعه دانش آموزان کمک کند می تواند در سنوات آینده جهش عظیمی را در حوزه قرآنی پدید آورد.
حمید محمدی گفت: در سازمان پژوهش سعی شده تا در بخش رسمی قرآن یک تحولات مثبتی ایجاد کنیم و در بخش غیر رسمی آموزش قرآن همانند دارالقرآن آموزش و پرورش و امثالهم، باید معاونت محترم پرورشی و سایر بخش ها توجه ویژه ای داشته باشند. وی افزود: اخیرا مصوبه ای در کمیسیون درباره امر تربیت ده میلیون حافظ قرآن داشتیم که یک پشتیبانی ویژه ای را می طلبد. اگر این مصوبه اجرایی شود انقلابی عظیم نه تنها در حوزه حفظ قرآن بلکه در وزارت آموزش و پرورش رخ خواهد داد.
دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور خبر از اعلام برنامه جامع ارتقا سطح فعالیت های فضای مجازی سازمان پژوهش در هفته های آینده داد و افزود: ما برنامه های جدیدی را طراحی کرده ایم. در این خصوص هم برای ارتقا سامانه رشد و جشنواره های رشد و هم ارتقا زیرساخت های رشد و برنامه ریزی های جدیدی انجام شده است که ظرف دو الی سه هفته آینده این برنامه ها را به صورت رسمی دریافت خواهید کرد.
حمید محمدی اراده مسئولان آموزش و پرورش در امر قرآن را در نمایشگاه مشهود خواند و گفت: اگر از دارالقرآن ها حمایت شود یا توسعه پیدا کند، منشا یک تحول عظیم خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار