واکنش وزارت خارجه به اظهارات امیراحمدی علیه ظریف: ارزش پاسخگویی ندارد

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات بنیان‌گذار شورای ایرانیان آمریکا واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۱۵۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش  وزارت خارجه به اظهارات امیراحمدی علیه ظریف: ارزش پاسخگویی ندارد

روابط عمومی وزارت امور خارجه طی اطلاعیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر هوشنگ امیراحمدی، نوشت: «متاسفیم که در جمهوری اسلامی ایران حمله به وزیر امور خارجه آنچنان حاشیه امنی برای برخی افراد با انگیزه‌های مشکوک ایجاد کرده است تا هر اتهام سخیفی را به نظام نسبت دهند.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «تمامی اتهامات و افتراهای نامبرده به وزیر امور خارجه و نظام آنچنان بی اساس و مغرضانه است که ارزش هیچ‌گونه پاسخگویی ندارد.»

هوشنگ امیر احمدی، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه و استاد دانشگاه راتگرز ایالات متحده آمریکا روز گذشته در جریان گفت‌وگویی با عبدالرضا داوری، مشاور و از معدود نزدیکان فعلی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران در برنامه‌ای اینترنتی با نام اتاق شیشه‌ای، اتهامات عجیبی را به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی وارد کرد.

او در جریان این گفت‌وگو صراحتا تشکیل نایاک را به ظریف نسبت داده است. او گفت: «رئیس نایاک، تریتا پارسی برای من کار می‌کرد. من خودم او را از سوئد آوردم و اجازه کار برای او گرفتم و به مدت یکسال برای من کار کرد. این موضع مربوط به زمانی است که من از دوستان ظریف بودم. تریتا پارسی به این واسطه با آقای ظریف آشنا شد چون مرتب من و ظریف دیدار داشتیم.»

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی همچنین گفت: «بعد از جدایی پارسی از من، آقای ظریف ایشان را به سمت خود کشید و کمکش کرد و با یکدیگر نایاک را تشکیل دادند.»

در این هنگام داوری با سوالی وارد میدان می‌شود، سوالی که بیشتر رنگ تاکید دارد تا پرسش! او خطاب به امیراحمدی گفت:‌ «یعنی نایاک با کمک آقای ظریف تشکیل شده است؟» امیراحمدی نیز در پاسخ به او بیان کرد: «بله نایاک را آقای ظریف درست کرد و به آن حمایت‌های شدید سیاسی و غیرسیاسی داد ولی من وارد جزئیات نمی‌شوم. حتی یک آدمی هم با این‌ها بود به نام باب نیک که چندسال بعد فساد بزرگ اقتصادی به وجود آورد و امروز هم خود را بازنشسته کرده و اثری از او نیست.»

امیراحمدی افزود: «چند نفر دیگر هم بودند یکی از اینها که محصل من بود سیامک نمازی بود. من از دولت ایران می‌خواهم سیامک نمازی را به من ببخشد. می‌دانم او جاسوس نیست. من به اندازه کافی به این کشور و حکومت خدمت کرده‌ام که یک نفر را به من ببخشند.»

داوری که گویا این بخش از اظهارات امیراحمدی به مزاجش خوش نیامده، سریعا وارد موضوع شده و گفت: «بگویید آقای ظریف چطور با کارت نایاک بازی می‌کرد». امیراحمدی نیز بیان کرد: «بعد از جنبش سبز، نایاک شدیدا طرفدار تحریم ایران شد و از تمام تحریم‌های ایران حمایت کرد به ویژه تحریم‌هایی که علیه سپاه بود. این‌ها رسما در کنگره علیه سپاه شهادت می‌دادند. آقای ظریف آن زمان سفیر ایران در سازمان ملل متحد بود همزمان نوکرهایش در نایاک از آمریکا می‌خواهند روی دولت ایران تحریم بگذارد. آن‌ها بارها به دولت آمریکا آن زمان توصیه کردند که با دولت احمدی‌نژاد مذاکره نکند. می‌دانم که تریتا پارسی که رئیس نایاک بود بدون اجازه ظریف حتی آب هم نمی‌خورد.»

این استاد دانشگاه در ادامه سعی می‌کند شائبه شخصی بودن اختلاف خود با ظریف را رد کند. او افزود: «من با آقای ظریف خیلی نان و نمک خوردم و نمی‌خواهم نمک‌دان بشکنم. ظریف به من هیچ بدی نکرده غیر از همین برجام! من دلم یک‌ذره چرکین است نه به خاطر خودم چون من بحث شخصی ندارم. ظریف آدم خائنی نیست. من این را نمی‌توانم بگویم ولی اعتقاد دارم ظریف به عنوان سیاستمدار و دیپلمات آدم نادانی است. اگر قرار باشد یکبار دیگر ایران و آمریکا مذاکره کننده و ظریف در راس آن باشد، من صادقانه خودکشی خواهم کرد!»

او همچنین در ادامه ادعاهای خود علیه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: «آقای ظریف به نظر من برنامه خودش را داشت. از دولت احمدی‌نژاد و او بدش می‌آمد. بعد از رای آوردن احمدی‌نژاد، من این را می‌دانم که ظریف دوست داشت وزیر او شود. حتی یکبار به ظریف گفتم که ممکن است تو را برای وزرات دعوت کند؟ به من جواب داد که جلوی من اینقدر کاسه‌لیس هست که نوبت من نمی‌شود! ظریف آدمی فرصت‌طلب و جاه‌طلب است. ظریف آدمی است که فکر می‌کند عقل کل است. فکر می‌کند از خودش بهتر در جمهوری اسلامی نیامده و نخواهد آمد و اقداماتش علیه احمدی‌نژاد بیشتر در چهارچوب تکبر و برنامه‌های سیاسی‌اش بوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار