بطحایی: آموزش و تحصیلات رایگان برای دانش‌آموزان افغان کماکان پابرجاست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد شرایط جدید کشور باعث نشده تغییری در ارائه آموزش و تحصیلات رایگان به دانش‌آموزان افغان ایجاد شود.

کد مطلب: ۹۱۵۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: آموزش و تحصیلات رایگان برای دانش‌آموزان افغان کماکان پابرجاست

سیدمحمد بطحایی در گفت‌وگو با خانه ملت در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده آیا در سیاست وزارت آموزش و پرورش در ارائه آموزش رایگان به دانش‌آموزان افغان تغییراتی ایجاد شده است، گفت: هیچ تغییری ایجاد نشده؛ برادران و خواهران افغانستانی ما همچنان بر اساس تأکید مقام معظم رهبری در مدارس کشور مشغول به تحصیل خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری سه سال پیش تاکید موکد داشتند که تحت هر شرایطی زمینه تحصیل برای کودکان افغانستانی فراهم شود و این رویه در آموزش و پرورش جاری است.

وی ادامه داد: شرایط فعلی کشور شرایطی نیست که بر سیاست وزارت آموزش و پرورش اثر گذاشته باشد و ما همچنان با تاکید مقام معظم رهبری، خدمات‌دهی آموزشی به دانش‌آموزان افغان را ادامه خواهیم داد.

اتباع خارجی در کنار دانش‌آموزان ایرانی زیر یک سقف تحصیل می‌کنند

بطحایی تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران است که اتباع خارجی در کنار ایرانی‌ها زیر یک سقف، در یک کلاس و در یک میز تحصیل می‌کنند و شرایطی همانند بچه‌های ایرانی دارند.

وزیر آموزش و پرورش درباره برخی اظهارات مبنی بر کم شدن تعداد دانش‌آموزان افغان در سال تحصیلی آینده، توضیح داد: ما به هیچ وجه سیاست جدیدی مبنی بر کم کردن این تعداد نداریم و مانعی ایجاد نمی‌کنیم؛ مگر اینکه تعداد آنها به صورت طبیعی کم شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار