عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیار وضع عوارض شوراها را نقض نکرده است

کریمی: ابهامات و موارد اعتراضی شهردار‌ی‌ها به طور کامل بررسی می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیار وضع عوارض از سوی شوراها را نقض نکرده است بر رفع ابهامات لایحه مذکور تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۵۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:  لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیار وضع عوارض شوراها را نقض نکرده است

علی اکبر کریمی که یکی از موافقان لایحه مالیات بر ارزش افزوده است درباره بررسی ابهامات این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس به پانا گفت: در قانون قبلی مالیات بر ارزش افزوه فصل عوارض و مالیات از یکدیگر جدا بود اما در قانون جدید تمام این موارد با یکدیگر در یک بخش دیده شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه مالیات بر ارزش افزوده در چینش و نگارش مواد مربوط به عوارض تغییر اتفاق افتاده اما از لحاظ ماهیت تغییری رخ نداده است. اکنون یکی از مهم‌ترین بخش‌های لایحه مالیات بر ارزش افزوده که مورد اعتراض شهرداری‌ها است ادغام عوارض و مالیات است که در بررسی جزئیات لایحه ابهامات مربوط به این بخش به طور کامل بررسی می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که لایحه اختیار وضع عوارض از سوی شوراها را نقض نکرده است اما باید ابهامات رفع شود چون در ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای شوراهای شهر موثر است.

وی با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده هم‌اکنون برای بررسی بیشتر در اختیار کمیسیون اقتصادی است، گفت: این لایحهاکنون در کمیسیون در دست بررسی است و روال خود را طی می‌کند. جلسه‌ای هفته گذشته با منتقدان لایحه برگزار شد و از آنجا که دو شوری بررسی می‌شود، فرصت بررسی انتقادهای شوراها و شهرداری‌ها و کسانی که انتقاد داشتند فراهم است تا نظر خود را در کمیسیون مطرح کنند.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده که از دو هفته گذشته در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، کلیاتش با ۱۱۸ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس تصویب و در نهایت این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار