مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: جوهره سازمان دانش آموزی مهارت آموزی است

تبریز (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: یکی از ماموریت های سازمان این است که دانش آموزانش را اجتماعی و جامعه محور بار آورد و مهارت های زندگی را به آن ها بیاموزد.

کد مطلب: ۹۱۵۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: جوهره سازمان دانش آموزی مهارت آموزی است

صمد علیزاده پیش از ظهر امروز در دیدار مربیان و اعضای پیشتازان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در سالن اجلاس این سازمان با بیان این که رمضان ماه رحمت و مغفرات الهی و فرصتی برای همه ما بندگان است، گفت: آموزهای دین مواردی دارد که انسان به دو دلیل بعد از گذشت فرصت افسوس می خورد ، که یکی از این موارد وقتی است که نمی داند و آگاه به موضوع نیست و دوم این که می داند و استفاده نمی کند و بعدا افسوس می خورد که بدترین نوع افسوس است پس از این فرصت ماه مغفرت الهی باید نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: از امام رضا(ع) حدیث داریم که سه خصلت و رفتار انسان را به عرش می برد که اولین آن ها نماز همراه با زکات، دوم تشکر از والدین در کنارتشکر از ذات اقدس خداوند و سوم امر به تقوی در کنار آن صله ارحام است و باید توجه داشت که هر کدام از این خصلت ها به تنهایی به درد نمی خورند بلکه باید در کنار هم باشند.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: نتیجه ای که می توان برای ابعاد مختلف زندگی انسان از این حدیث گرفت این است که باید فاصله حرف از عمل کم شود و همه این موارد به عمل تبدیل شود.

علیزاده در ادامه با اشاره به اهداف و رسالت سازمان دانش آموزی بیان کرد: اگر نگاه به فرهنگ سازمانی و درک مشترکی از روش ها و رویه هایمان داشته باشیم، سازمان دانش آموزی به اهداف عالی خود خواهد رسید.

وی ادامه داد: چهار گروه در سازمان دانش آموزی داریم که گروه اول کسانی هستند که اهداف را قبول دارند و در روش ها اختلاف دارند که این گروه محکوم به شکست است و گروه دوم هدف و رویه را قبول ندارند و این نیز محکوم به شکست است و گروه سوم دارای فرهنگ نامطلوب و خطرناکی هستند که به صورت ستیزه جویانه کار می کنند که این نیز محکوم به شکست است و گروه آخر که مطلوب است در آن اهداف و رویه ها یکی است.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: یکی از ماموریت های سازمان این است که دانش آموزانش را اجتماعی و جامعه محور بار آورد.

علیزاده با بیان این که جوهره سازمان مهارت آموزی است، ادامه داد: سازمان دانش آموزی دارای چند رکن اساسی است که دو رکن از این ارکان مربیان و اعضای پیشتازان هستند است که باید در جهت ارتقاء مربیان و پیشتازان همت گماریم.

وی افزود: یکی دیگر از رکن های اساسی سازمان دانش آموزی، پانا است که باید پیشتازان و مربیان و عموم فرهنگیان آن را بشناسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار