رویکردهای جدید ستاد امر به معروف تشریح شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد فرهنگ‌سازی است

تهران (پانا) - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیاست‌ها و رویکردهای جدید این ستاد را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۱۵۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رویکردهای جدید ستاد امر به معروف تشریح شد

حجت‌الاسلام جلیل محبی در اولین نشست خبری خود که عصر روز گذشته در نمایشگاه قرآن برگزار شد، در تشریح رویکردهای جدید این ستاد اظهار کرد: چهار سال از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس می‌گذرد و بر مبنای آن، ستاد امر به معروف و نهی از منکر از پشتوانه کامل قانونی برخوردار است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: معتقدیم عملکرد ما در این زمینه عملکرد قابل قبولی نبوده است زیرا وقتی اسم امر به معروف آورده می‌شود تصور می‌شود که این فریضه فقط در یک حوزه خاص همچون عفاف و حجاب خلاصه شده است اما آنچه از امر به معروف متبادر می‌شود ابتدا امر به معروف حاکمان و مسئولان است و در مرحله بعد امر به معروف مردم به یکدیگر.

وی افزود: رویکرد اصلی امر به معروف و نهی از منکر رویکرد امر به معروف مردم به حاکمیت است و همین امر در بیانات مقام معظم رهبری نیز مطرح شده است و اینگونه بیان داشتند که مردم باید حاکمان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند. اگر این سیر پایین به بالا جا بیفتد و اگر مردم آموزش ببینند که حاکمان خود را چگونه امر و نهی کنند، امر و نهی حتما تاثیر گذار است.

حجت الاسلام محبی ادامه داد: امام علی(ع) نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که اگر حاکمان اصلاح شوند، مردم اصلاح می‌شوند. با این مقدمه، امر به معروف حاکمان از سوی مردم در اولویت و واجب عینی است و اگر مردم یاد بگیرند که حاکمان را درست امر به معروف کنند، فرهنگ مسئولیت اجتماعی تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نحوه صحیح امر به معروف و ترویج مطالبه‌گری از طریق رسانه را در اولویت برنامه‌های ستاد قرار داده‌‌ایم، گفت: همه به اشتباه فکر می‌کنند که ستاد امر به معروف مجری مقابله با منکرات است، در حالی که این ستاد، تنها وظیفه فرهنگ‌سازی و احیای امر به معروف را به عهده دارد. ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد فرهنگ‌سازی است نه ستاد امر و نهی کردن.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در حوزه امر به معروف مردم به یکدیگر فعالیت‌های اجتماعی و رسانه‌ای خواهیم داشت و برنامه‌هایی در قالب کلیپ و دوربین مخفی تهیه شده است تا از این طریق شیوه صحیح تذکر دادن در امور جاری و زندگی اجتماعی را اموزش دهیم و تعامل برقرار شود. معتقدیم اگر تذکر و تعامل اجتماعی نباشد چه آسیب‌هایی وارد جامعه می‌شود. بنابراین باید یاد بگیریم که زشتی‌های خودمان را برطرف کنیم چون قدرت حاکمیت این ظرفیت را ندارد که چنین جامعه‌ای را با وسعت و تنوع فعلی بتواند اصلاح کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار