مدیرکل آموزش و پرورش فارس: سازمان‌ دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس درجمع روسای سازمان دانش‌آموزی مناطق ۵۹‌گانه استان فارس،گفت: دو دهه تلاش روزافزون سازمان دانش‌آموزی و حیات پربار این سازمان، بالندگی را برای آن‌ها به همراه داشته است به طوریکه امروز به عنوان یکی از ارکان برنامه‌ریزی در اولویت آموزش و پرورش است

کد مطلب: ۹۱۵۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: سازمان‌ دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش است


علی‌عسکر نجفی ادامه داد: متاسفانه دانش‌آموزان ما امروز مبتلا به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هستند و نظام آموزشی ما تنها باتوجه به آموزش و کنکور اساس اولیا و خانواده‌ها را در برگرفته و توجه صرف به کنکور به صورت یک چالش در نظام آموزشی ما درآمده است.
او با اشاره به اینکه، کنکور برهمه زندگی دانش‌آموزان ما احاطه پیداکرده گفت: این معضلی اساسی است که پایه‌های آموزش و پرورش را از بین برده و آن را دچار ضعف کرده‌است.
او ادامه داد: متاسفانه مدرسه‌ای در کشور نمی‌شناسیم که تربیت اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی و تاب‌آوری در برابر مشکلات را به دانش‌آموزان بیاموزد و آموزش و پرورش در این زمینه دچار ضعف جدی است و نتوانسته در تربیت و مهارت اجتماعی دانش‌آموزان موثر باشد.
او با اشاره به ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده، مدرسه و جامعه باید باهم و هماهنگ تلاش کنند تا نظام تعلیم و تربیت ارتقا یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه تنها راه رهایی از مشکلات موجود بر سر راه نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه به مدارس و مدیران مدارس است، افزود: مدیران مدارس زیر آوار بخشنامه‌های زاید خلاقیت خود را از دست داده‌اند.
نجفی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت باید از یک نظام تک بعدی به نظام چندساحتی چرخش کند و به رشد تمام ابعاد زیستی و بدنی، اجتماعی،هنری، عبادی و علمی و فناوری در نسل نو توجه کند.
او افزود: وقتی تمام ابعاد فردی و اجتماعی در افراد رشد یابد کسی دیگر به دنبال ردشدن از سد کنکور نیست و خود راه خود را می‌یابد و به موفقیت می‌رسد.
او با اشاره به اینکه مشق شب در بین دانش‌آموزان ابتدایی یک معضل است، اظهار داشت: سند تحول بنیادین مشق شب را به تکلیف مهارت محور تغییر داده است.
او با اشاره به اینکه تنها راه موفقیت و تحقق سند تحول بنیادین تغییر در مدیریت مدرسه است، گفت: از آنجا که مدیران به تنهایی قادر به ایجاد تحول نیستند پس تمام ارکان مرتبط با مدرسه باید تغییر کند.
او اظهار داشت: مدرسه‌ای موفق می‌شود که تشکل‌های قوی داشته‌ باشد و سازمان دانش‌آموزی به عنوان متولی تربیت اجتماعی، مسوولیت خطیر و بی‌نظیری برعهده دارد که میتوانید منشا تحولات عظیم در نظام تعلیم و تربیت باشد.
به گفته‌ی نجفی، کار تشکیلاتی و کار گروهی کردن و چگونه اندیشیدن را سازمان‌ دانش‌آموزی باید به دانش‌آموزان ما بیاموزد.
او ضمن تشکر از مدیریت سازمان دانش‌آموزی فارس که مبتکرانه و خلاقانه منشا تحولات عظیم در استان و کشور بوده‌است گفت: سازمان دانش‌آموزی در برنامه‌ریزی‌های ما به عنوان یک رکن در اولویت است و ما هم به دنبال رفع مسائل و مشکلات موجود در راه این سازمان برای تحقق اهداف و ماموریت‌هایش هستیم.
سازمان دانش‌آموزی ۱۱ ماموریت مهم تربیتی و اجتماعی مربوط به دانش‌آموزان را برعهده دارد که نظارت و سازماندهی الکترونیک سرویس مدارس، نظارت و ساماندهی پوشاک مدارس و نظارت بر پایگاه تغذیه سالم و برگزاری اردوهای تابستان و تشکیلاتی و برگزاری المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش و برگزاری دوره‌های خبرنگاری و فعالیت دانش‌آموزان علاقمند به خبرنگاری از جمله این ماموریت‌ها است.
استانداردسازی‌های بسیاری در سرویس مدارس شهرشیراز در مدت چهارسال انجام شده است و امروز با ملی شدن طرح سامانه سرویس مدارس فارس در کشور، مسوولیت سرویس مدارس که پیش از این تنها در فارس و در شیراز برعهده سازمان دانش‌آموزی بود امروز در کل کشور و با الگوگیری از فارس و انتخاب استان فارس به عنوان استان معین کشور به سازمان‌های دانش‌آموزی واگذار شده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار