واکنش پلیس به انتشار کلیپی از درگیری یک موتورسوار با مامور راهور

تهران (پانا) - پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در واکنش به انتشار کلیپی از درگیری صاحب یک موتور سیکلت با مامور پلیس راهور در خیابان از شکایت این پلیس از موتورسیکلت سوار متخلف خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۵۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش پلیس به انتشار کلیپی از درگیری یک موتورسوار با مامور راهور

اداره حقوقی پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ به ایسنا اعلام کرد: برابر اعلام بازرسی پلیس راهورفاتب و همچنین مستندات ارسالی از سوی مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ، در مورخه ۲۴ اردیبهشت ماه امسال یک دستگاه موتورسیکلت به علت نداشتن کلاه ایمنی، تردد غیرمجاز در خط ویژه اتوبوس، پوشش پلاک و حرکات مخاطره آمیز در مسیر خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) توسط مأموران یگان عملیات متوقف و بر اساس قانون با ایشان برخورد و موتور به داخل کفی منتقل می‌شود.

در همین حین راننده موتورسیکلت با ایجاد بلوا اقدام به شکستن شیشه خودروی حمل، را کرده و با مأموران درگیر و شروع به فحاشی و ضرب و شتم می‌کند و در نهایت با استفاده از جو ایجاد شده، موتورسیکلت توقیفی را از روی کفی خارج کرده و متواری شد که در همین راستا شکایتی از سوی دفتر حقوقی پلیس راهور فاتب علیه راکب در دادسرای ناحیه ۳۲ مطرح و خوشبختانه با رؤیت فیلم کامل درگیری توسط سرپرست دادسرای ناحیه ۳۲؛ پرونده به یکی از شعبات دادسرا ارجاع و راننده تحت پیگیرد قضائی قرار گرفت.


پلیس راهور جرایم اعلامی راننده مورسیکلت به دادسرا را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- از باب تمرد راننده نسبت به مأموران بر اساس ماده ۶۰۷ قانون مجازات اسلامی که حبس از ۳ ماه تا یکسال برای آن در نظر گرفته شده است اعلام جرم شده است.

۲- درخصوص توهین به مأموران در حین انجام وظیفه نیز مستند ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی طرح شکایت شده که در قانون برای این جرم حبس از ۳ ماه تا شش ماه یا ۷۴ ضربه شلاق و یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است.
۳- همچنین در خصوص اخلال در نظم که توسط راکب در موقعیت مذکور به وجود آمده و موجب اخلال در وضعیت عادی شده است بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی که برای آن حبس یا شلاق در نظر گرفته شده است.
۴- همچنین در خصوص ایراد ضرب و جرح مأموران نیز شکایت مطرح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار