افشای سند وحشت وزارت دفاع عربستان از حملات یمن + تصویر

تهران (پانا) - کانال افشاگر سعودی‌لیکس نامه وزارت دفاع عربستان درباره دستور آماده‌باش برای مقابله با نیروهای یمنی را منتشر و از آن با عنوان سند وحشت بن‌سلمان از عملیات روز نهم ماه رمضان ارتش یمن یاد کرده است.

کد مطلب: ۹۱۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
افشای سند وحشت وزارت دفاع عربستان از حملات یمن + تصویر

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کانال افشاگر سعودی‌لیکس نامه وزارت دفاع عربستان درباره دستور آماده‌باش برای مقابله با نیروهای یمنی را منتشر و از آن با عنوان سند وحشت بن‌سلمان از عملیات روز نهم ماه رمضان ارتش یمن یاد کرده است.

این سند، نامه‌ای است به امضای فرمانده یگان ۱۶۲ نیروی زمینی ارتش سعودی در منطقه "الشرقیه" خطاب به معاون فرمانده این نیرو درباره آماده‌باش برای استقرار نیرو‌ها در مناطق مأموریت خود ظرف ۷۲ ساعت آینده.

افشای سند وحشت وزارت دفاع سعودی از حملات یمن + سند

افشای سند وحشت وزارت دفاع سعودی از حملات یمن + سند

بنابر اعلام سعودی‌لیکس، دستور اعزام نیروهای گارد ملی سعودی به سمت منطقه الشرقیه، با هدف حفاظت از چاه‌های نفت و پالایشگاه‌ها و بنادر صادرات نفت، صادر شده است. در این نامه همچنین تأکید شده تمام مرخصی‌های فرماندهان و سربازان به منظور آمادگی نیروها برای انجام این مأموریت لغو شود.

روز گذشته در حمله پهپادی یمن به عربستان، اهداف اقتصادی و نفتی در این کشور هدف قرار گرفت. منابع نظامی یمن اعلام کردند یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مخازن راهبردی و تاسیسات پمپاژ نفت در شهر «ینبع» عربستان را هدف قرار داد.

عربستان سعودی چندین ساعت پس از این حمله، سرانجام هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی خود را تایید کرد. سخنگوی سازمان امنیت عربستان سعودی و همچنین وزیر انرژی این کشور در بیانیه‌های جداگانه‌ای از هدف قرار گرفتن دو ایستگاه نفتی وابسته به شرکت نفت آرامکو خبر دادند.

طبق گفته سخنگوی سازمان امنیت عربستان، حدود ساعت ۶ تا ۶:۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار