رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: امکان انتقال آب از دریاچه وان به دریاچه ارومیه وجود دارد

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر ترکیه در ایران درباره انتقال آب از دریاچه وان به دریاچه ارومیه و کمک ترکیه به ایران برای ساخت فیلتر خودروهای دیزلی تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۵۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: امکان انتقال آب از دریاچه وان به دریاچه ارومیه وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در این دیدار با سفیر ترکیه در ایران به گام‌های موثر و مفیدی که دو کشور می‌توانند در زمینه محیط زیست و بهبود آن در منطقه بردارند اشاره کرد.

وی با اشاره به عملیات احداث دیوار مرزی از جانب دولت ترکیه گفت: این دیوار از بعد تروریسم و امنیت به نفع هر دو کشور است اما باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا باعث عدم تردد، ایجاد مشکل آبشخور و قطع ارتباط ژنتیک حیات وحش در دو کشور نشود چرا که جبران این اتفاقات امکان‌پذیر نیست.

معاون رئیس‌جمهوری درباره دریاچه ارومیه و انتقال آب از دریاچه وان به ارومیه گفت: امکان این وجود دارد که آب اضافی از دریاچه وان وارد دریاچه ارومیه شود چون خشک شدن دریاچه ارومیه تهدیدی جدی برای منطقه است.

کلانتری درباره خشکسالی در ایران اظهار کرد: متاسفانه کشور ایران از سال ۱۳۷۸ تاکنون شاهد خشکسالی بوده و در این بازه فقط سه سال پر بارش را تجربه کردیم که امسال نیز جزو همان سه سال است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توانمندی ترکیه برای تولید فیلتر خودروهای دیزلی تصریح کرد: آلودگی هوا در کلانشهرها یکی از موضوعات مهم کشور ما است و یکی از دلایل آن خودروهای دیزلی است. از کشور ترکیه درخواست می‌کنیم تا در زمینه ساخت این فیلترها به ایران کمک کند.

دریا اورس، سفیر جمهوری ترکیه در ایران نیز در این دیدار گفت: تهران یکی از زیباترین شهرهایی است که دیده‌ام همچنین کشور ایران دوست و متحد ما در شرایط مختلف است. کشور ترکیه مثل همیشه آماده همکاری‌های محیط زیستی و تکنولوژیک با ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار