رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان:

درمان های غیرتهاجمی کم هزینه‌تر هستند، همه بیماران خاص امکان فعالیت ورزشی دارند

اصفهان (پانا) - رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان گفت: فعالیت ورزشی منظم از روش های درمانی غیرتهاجمی محسوب می شود، نقش ورزش در جوامع امروزی فراتر از پیشگیری است.

کد مطلب: ۹۱۴۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
درمان های غیرتهاجمی کم هزینه‌تر هستند، همه بیماران خاص امکان فعالیت ورزشی دارند

به گزارش روابط عمومی هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان؛ محمدعلی طبیبی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش در بیماران اظهار کرد: نقش ورزش در جوامع امروزی فراتر از پیشگیری است و در برخی بیماری ها نقش موثری در درمان محسوب می شود. امروز در جامعه جای خالی توجه به کاربرد ورزش در این حوزه احساس می شود، جامعه باید به درک این مهم برسد که ورزش تنها در سطوح قهرمانی نیست و از آن به عنوان روشی در درمان نیز می توان بهره برد. درمان های غیر تهاجمی در دنیا بسیار موردتوجه هستند چراکه کم هزینه ترند و عوارض جانبی ندارند. فعالیت ورزشی منظم از روش های درمانی غیرتهاجمی محسوب می شود که از استقبال خوبی در جوامع توسعه یافته برخوردار بوده است. فعالیت ورزشی نه تنها تاثیرات جسمی بلکه بر روح و روان بیمار نیز اثر گذار است.
رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان توجه به آموزش و فرهنگ سازی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: آگاهی سازی جامعه نسبت به فواید ورزش گام بزرگی در توسعه سلامتی محسوب می شود، این مهم در بین بیماران و درمانگران اعم از پزشکان و پرستاران اهمیت مضاعف دارد و همتی دوچندان را طلب می کند.
وی با اشاره به برنامه این هیات در سال آتی اظهار کرد: تلاش می کنیم تا جامعه های مختلفی که با بیماران خاص و پیوند اعضا در ارتباط هستند را با آموزش های لازم و اطلاع رسانی توسط این هیات بهره مند شود.
طبیبی با اشاره به برگزاری سمینار تخصصی ورزش در بیماران کلیوی و دیالیزی گفت: این سمینار که هفته گذشته با حضور استاد تمام دانشگاه تهران عباسعلی گائینی از اساتید برجسته علوم ورزشی برپا شد با استقبال پزشکان و پرستاران دیالیز همراه بود و کمک شایانی در راستای افزایش دانش مربیان و بیماران خاص برداشت.
این متخصص فیزیولوژی ورزشی پیرامون اهمیت ورزش در بیماران خاص اظهار کرد: با قاطعیت می توان گفت که همه بیماران خاص امکان فعالیت ورزشی دارند که البته فعالیت در این بیماران ملاحظاتی را به همراه دارد و می بایست تحت نظر متخصصین و مربیان ویژه، به ورزش بپردازند. نمی شود منکر اثرات سودمند روحی، روانی و جسمانی فعالیت ورزشی شد و از دغدغه های مهم ما در سال آتی ایجاد علاقه و فضایی قابل اعتماد برای این عزیزان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار