فرید موسوی خبر داد: اختصاص درصدی از عایدی مالیات بر ارزش افزوده به نوسازی مدارس

سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد مصوبه جدید این کمیسیون با موضوع اختصاص درصد مشخص نقدی از عایدی مالیات بر ارزش افزوده، در صحن علنی مجلس تصویب شود تا کمکی به آموزش و‌ پرورش برای نوسازی مدارس باشد.

کد مطلب: ۹۱۴۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فرید موسوی خبر داد: اختصاص درصدی از عایدی مالیات بر ارزش افزوده به نوسازی مدارس

سیدفرید موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم احیای مدارس ماندگار در گام دوم انقلاب که صبح امروز با حضور وزیر آموزش و‌پرورش در دبیرستان شهید مدرس شهر ری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: توسعه و پیشرفت در خلأ شکل نمی‌گیرد، توسعه مبتنی بر هویت ملی شکل می‌گیرد و مراکز آموزشی در همه ملت‌ها یکی از باارزش‌ترین جلوه‌های فرهنگی را شکل می‌دهند و به همین خاطر هم احیای مدارس ماندگار بسیار مهم است.

او از حضور وزیر آموزش و‌پرورش در این شهرستان تشکر کرد و گفت: تصویری در اذهان شکل گرفته است که تهران استانی توسعه یافته است، اما این تصویر فقط یک پوسته است و در زیر این پوسته مشکلاتی هست که در مرزها و مناطق مرزی هم نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران یعنی هر سال یک شهرستان به این استان اضافه می‌شود. موسوی گفت: این تعداد در مناطق مرفه و بالای شهر ساکن نمی‌شوند بلکه در مناطق حاشیه و شهرستان‌ها ساکن می‌شوند و به این تعداد، مهمان‌های خوانده و ناخوانده همسایه را هم اضافه کنید! به همین خاطر مدیران آموزش و پرورش برای این تراکم نیاز به همکاری دارند و باید به آن‌ها کمک شود.

موسوی با بیان اینکه مشکلاتی که بر اثر افزایش جمعیت برای این مناطق پیش آمده است در شهرستان‌های اسلام‌شهر و پردیس و ...وجود دارد، گفت: مجلس از ابتدا توجه خاصی به آموزش و‌ پرورش داشته است و اولویت مجلس هم بوده است. در لایحه مالیات بر ارزش افزوده هم یک رقم و درصد مشخص از عایدی مالیات ارزش افزوده را به حوزه نوسازی مدارس اختصاص داده‌ایم. این مالیات، اعتبارات نقدی است و فکر می‌کنم اگر در صحن هم این مصوبه کمیسیون اقتصادی مصوب شود می‌تواند کمک و اقدام مثبت دیگری از مجلس برای آموزش ‌و پرورش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار