دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور

10 درصد کشفیات مواد مخدر از طریق سگ‌های موادیاب است

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت سالانه بیش از 800 تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود که سگ‌های موادیاب حدود 10 درصد آن را شناسایی می‌کنند.

کد مطلب: ۹۱۴۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
10 درصد کشفیات مواد مخدر از طریق سگ‌های موادیاب است

به گزارش پایگاه خبری پلیس، اسکندر مومنی در بازدید از مرکز آموزش و تربیت سگ‌های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش چهارباغ استان البرز، اظهار کرد: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد اما در این بخش نیز تحریم‌ها بی‌‌اثر نبوده است.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش و تربیت سگ‌های موادیاب (سپکا) کل کشور را پوشش می‌دهد، گفت: حدود ۱۰ درصد کشفیات مواد مخدر از طریق سگ‌های موادیاب انجام می‌‌شود و طبق آمار در سال 97 این مرکز حدود ۵۵ تن کشفیات داشته است.

مومنی ادامه داد: طبق پژوهش‌های صورت گرفته بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم در مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: تلاش می‌شود در 4 موضوع مقابله با قاچاق مواد مخدر، درمان اعتیاد، کاهش آسیب و پیشگیری از همه ظرفیت‌ها و ابزارها در کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در ایران در سطح بین‌المللی انجام می‌شود، گفت: در ایران سالانه بیش از 800 تن مواد مخدر کشف می‌شود که بخش عمده‌ای از آن به صورت ترانزیت به سمت اروپا منتقل می‌شود.

مومنی با بیان اینکه ایران در موضوع مبارزه با مواد مخدر، برای دنیا مبارزه می‌کند، گفت: همایش‌ها، نشست‌های بین‌المللی و تشویق‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و دنیا باید سهم خودش را پرداخت کند چرا که جوان‌های زیادی در کشور ما در این راه به شهادت می‌رسند و آنها نه‌ تنها کمکی نمی‌کنند و نظاره‌گر هستند بلکه مانع‌تراشی هم می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار