معلم فداکار اهری؛ معلم خصوصی رایگان دانش‌آموز معلول

خانواده ماهان حقی برای درمان فرزندشان نیازمند کمک خیران‌اند

اهر( پانا) - اقدس شیخی‌نژاد، معلم فداکار اهری با تدریس خارج از وقت در منزل به ماهان حقی، معلول یازده‌ساله اهری، برای او یک قهرمان زندگی است.

کد مطلب: ۹۱۴۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معلم فداکار اهری؛ معلم خصوصی رایگان  دانش‌آموز معلول

به سراغ معلمی رفتیم که عشق و علاقه او به معلمی، زمان و مکان نمی‌شناسد. اقدس شیخی‌نژاد، معلم مدرسه شهدای بانک صادرات اهر، معلمی است که خارج از ساعت کاری خود با حضور در منزل دانش‌آموز ماهان حقی که به‌ علت معلولیت مادرزادی قادر به حضور در محیط کلاس و مدرسه نیست، تلاش می‌کند با وجود این محدودیت، او از درس خواندن و ادامه تحصیل محروم نماند.

مدیر آموزش و پرورش اهر در دیدار با خانواده ماهان حقی و معلم فداکارش، معلمی را شغلی بی‌آلایش و پیشه ای خدایی و الهی دانست و اظهار کرد: کار با دانش آموزان معصوم و ساده و تلاش برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب و موفق نشانی از لطف خداوند به انسان است.

قادر رمضان‌پور با قدردانی از این ایثار خانم شیخی‌نژاد، با اهدای لوح تقدیری از وی تجلیل و حمایت همه‌جانبه خود را از کار خداپسندانه او اعلام کرد و افزود: با تمام توان دنبال جلب مشارکت خیران به منظور درمان کامل این دانش‌آموز باهوش و با استعداد خواهیم بود.

مادر «ماهان حقی» می‌گوید: ماهان حقی مادرزادی از ناحیه دست و پا معلول است اما در ذهن او هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

او با بیان ماهان اکنون به فیزیوتراپی می‌رود و قرار است به زیر تیغ عمل جراحی سپرده شود، افزود: خانم شیخی‌نژاد برای آن‌که ماهان به‌لحاظ معلولیتش از تحصیل بازنماند با حضور در منزل به ماهان درس می‌آموزد و این معلم نه‌تنها هیچ هزینه‌ای نگرفته، تا به حال هر آنچه توانسته کمک‌ حال ماهان بوده است.

او ادامه می‌دهد: خانم شیخی‌نژاد در هفته بعضاً از 2 تا 4 روز را صرف تحصیل ماهان می‌کند و اگر ماهان مشکلی نداشته باشد یا بیمار نباشد ساعت‌ها برای ماهان زمان صرف می‌کند.

مادر «ماهان حقی» گفت: دکترِ ماهان می‌گوید برای بهبود جسمانی ماهان باید سه بار عمل جراحی شود و ما بیشترین هزینه را برای آمپول پرداخت می‌کنیم. آمپول‌ها را 300 تا 400 هزار تومان خریداری کرده‌ایم اما فقط برای تزریق، 800 هزار تومان در بیمارستان هزینه پرداخت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی ماهان را تحت پوشش قرار داده‌اند؟ گفت: بله، ماهان تحت پوشش بهزیستی است و ماهانه 53 هزار تومان کمک‌هزینه دریافت می‌کنیم و چون افراد دارای معلولیت، سه برابر افراد عادی یارانه نقدی می‌گیرند ازاین‌رو 108 هزار تومان نیز یارانه ماهان است.

او درباره هزینه‌های درمانی ماهان حقی می‌گوید: به‌طور متوسط ماهانه بیش از 600 هزار تومان برای دارو و درمان ماهان هزینه می‌کنیم و چون وضع مالی ما آن‌چنان مطلوب نیست در تأمین هزینه‌های درمانی همیشه مشکل داریم به‌عبارتی خرید آمپول هر ماه برایمان به مصیبت تبدیل می‌شود.

مادر این دانش آموز افزود: واقعاً تأمین هزینه‌های درمانی و عمل جراحی‌ای را که می‌تواند به بهبودی جسمانی ماهان کمک کند نمی‌توانیم تأمین کنیم و اگر حمایتی نشود از هزینه‌ها بازمی‌مانیم چراکه تنها هزینه رفت‌وآمد به تهران با هزینه درمان برابری می‌کند و آخرین بار که ماهان را برای درمان به تهران برده بودیم مجبور شدیم پول قرض کنیم.

ماهان حقی 11 ساله دارای معلولیت از ناحیه دست و پاست اما مشکلات مالی خانواده او فرصت‌های درمانی را می‌گیرد، ماهان نیز همانند همه، حق زندگی دارد ولی معیشت و درآمد ضعیف خانواده در روند درمانی‌اش تأثیر گذاشته است و نیازمند حمایت و توجه خیران است تا سلامت جسمانی خود را به‌دست آورد.

حال تأمین هزینه درمانی، دارو و حتی عمل جراحی ماهان حقی در انتظار حمایت و همراهی هم‌نوع‌دوستی خیران است تا بتواند سرپا بایستد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار