روسیه: ایران حق دارد برخی تعهدات برجام را تعلیق کند

تهران (پانا) - وزیرخارجه روسیه در جریان دیدار با همتای چینی خود، اقدام ایران برای تعلیق نسبی برخی تعهدات در برجام را حق تهران دانست.

کد مطلب: ۹۱۴۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
روسیه: ایران حق دارد برخی تعهدات برجام را تعلیق کند

به گزارش مهر از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در جریان دیدار با «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین که در مسکو برگزار شد، با دفاع از اقدام اخیر ایران در ارتباط با تعلیق بخشی از تعهدات توافق برجام، تاکید کرد که ایران چنین حقی را در ارتباط با برجام دارا است.

وزیرخارجه روسیه در عین حال افزود: همچنان که ایران به دیگر تعهدات برجام پای بند خواهد بود، از دیگر شرکای اروپایی انتظار می‌رود که تضمین‌ها و اقدامات لازم در ارتباط با برجام را دنبال کنند.

لاوروف همچنین اعلام کرد که عدم صدور نفت ایران به اروپا به معنای ناتوانی اروپا در مواجه با تحریم‌های واشنگتن است و روسیه و چین بر غیر قانونی بودن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تأکید دارند.

وزیرخارجه روسیه همچنین اظهار امیدواری کرد که بزودی گفتگوهای شفافی را با همتای آمریکایی خود با موضوع ایران دنبال نماید.

اظهارات سرگئی لاوروف پس از آن عنوان شده است که شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور ایران هفته گذشته در واکنش به خروج آمریکا از برجام و عدم اجرای تضمین‌های لازم از سوی اروپا، برخی تعهدات این توافق را بصورت یکجانبه تعلیق کردند.

با این حال اتحادیه اروپا و سران سه کشور اروپایی امضاکننده برجام اعلام کرده‌اند که همچنان بیشترین تلاش را برای حفظ برجام به کار خواهند بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار