اوحدی:30 برنامه فرهنگی در ماه رمضان در تهران برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سعید اوحدی صبح امروز در یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان و بیان جزئیاتی ازمسابقه عکس «دل و گل» پرداخت.

کد مطلب: ۹۱۴۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اوحدی:30 برنامه فرهنگی در ماه رمضان در تهران برگزار می‌شود

صبح امروز نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در طبقه سیزدهم سازمان برگزار شد..

در بخشی از این نشست، سعید اوحدی با اشاره به تشکیل ستاد برنامه‌های گرامیداشت ماه رمضان گفت: بعد از نیمه شعبان ستادی به منظور گرامیداشت ماه مبارک رمضان تشکیل و 30 عنوان برنامه (12 عنوان برنامه ادبی و 18 برنامه فرهنگی و قرآنی) در قالب 1200 خروجی آن اجرا شد.

وی ادامه داد : این خروجی‌ها 5 رویکرد را شامل می‌شود که عبارتند از: «بیانیه گام دوم انقلاب»، «ماه مبارک رمضان»، «مناسبت‌های ماه مبارک رمضان» مانند رحلت حضرت خدیجه، میلاد امام حسن و تقارن رحلت امام خمینی با روزهای آخر ماه مبارک، «شعار سال» (رونق تولید)، «حمایت از سیل‌زدگان» است.».

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی سفره‌ها ساده افطار اشاره کردو گفت: در 9 منطقه تهران برنامه بر آستان جانان از قرائت قرآن تا برنامه‌های سرگرمی و برپایی بازارچه‌ را داریم. سال گذشته در میدان آیینی امام حسین(ع) ویژه برنامه سفره‌های ساده افطار را کلید زدیم که امسال فرهنگسرای ولاء و ایستگاه متروی جوانمرد قصاب هم اضافه شده است که همگی به همت خیرین برپا می‌شود و یک ریال از بودجه دولتی برای آن هزینه نشده است.

وی ادامه داد: برنامه «با رهروان سحر» را داریم که طی آن منازلی در 22 منطقه تهران و عمدتاً جنوب شهر، در حیاط یا پارکینگ خود سفره سحری پهن می‌کنند و پاکبان‌ها، پرسنل اورژانس و... سر این سفره می‌نشینند تا برای روزه‌داری آماده شوند. همچنین چهارمین دوره همایش محراب که ویژه نوجوانان مؤذن و مکبر مساجد است، برگزار خواهد شد. همچنین برنامه «سِحر سَحر» با حضور 10 استان در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود که سنت چاوش‌خوانی سحر در این برنامه اجرا می‌شود. ضمن اینکه 3 برنامه زنده با همکاری رسانه ملی داریم که یک برنامه از شبکه نهال، یک برنامه از شبکه سحر (از باغ موزه ملک) و یک برنامه زنده از پردیس تئاتر تهران روی آنتن می‌رود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین به برگزاری مسابقه عکسی درباره سیل‌های سال جاری اشاره کردو افزود: یک مسابقه عکاسی با عنوان «گِل و دل» به همت فرهنگسرای رسانه با موضوع سیل اخیر برگزار می‌شود که آثار منتخب عکاسان منعکس‌کننده این رخداد، در نمایشگاه به نمایش در می‌آید و عواید حاصل از فروش عکس‌های آن به مناطق سیل‌زده اهدا خواهد شد. ضمن اینکه می‌توانیم خروجی این نمایشگاه را در خود مناطق سیل‌زده هم به نمایش بگذاریم.

وی همچنین به دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری اشاره کردو گفت : برای حضرت خدیجه تا کنون همایش جدی نداشته‌ایم. امسال این ایده مطرح شد که در سالروز ولادت این بانوی بزرگوار همایشی با عنوان مادر امت داشته باشیم. پنجشنبه 26 اردیبهشت با حضور بانوان این همایش برگزار می‌شود. برنامه‌های ویژه فرهنگی، شعرخوانی، سخنرانی و مداحی از برنامه‌های مهم این برنامه است. این برنامه در میدان امام حسین علیه سلام برگزار می‌شود. امیدواریم نمایشگاه عکس‌های این مسابقه به طور هم زمان در 9 استان دیگر هم برگزار شود.

وی ادامه داد : همایش بسیار ویژه‌ای از بیست و پنجم رمضان در پردیس ملت، با مشارکت هنرمندان فاخر کشور، آثار تجسمی و آثار هنری هنرمندان کشور و مدال‌های ورزشکاران به فروش می‌رسد تا مبالغش باز هم برای سیل زدگان اختصاص داده شود. این مراسم با عنوان خانه خوبان برگزار می‌شود. رویکرد ما تجهیز آن مدارسی است که توسط خیران ساخته می‌شود. عواید آثاری که در این مراسم به فروش می‌رسد، برای تجهیز مدارسی است که توسط انجمن خیران مدرسه ساز، ساخته می‌شود.

اوحدی همچنین به برگزاری تورهای ویژه ماه رمضان اشاره کردو گفت: برنامه برگزاری تورهای ویژه ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت. این تورها دانش آموزان را از درِ مدارس به باغ کتاب و باغ دارآباد می‌برند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار