مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز: قفل کپسول‌های آتش نشانی بازار تبریز دست اصناف بود

تبریز (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز  با اشاره به اینکه برخی ها اعلام می کنند اگر کپسول های آتش نشانی موجود در بازار در اختیار همگان بود و قفل نشده بود شهروندان می تونستند از آن استفاده کنند، گفت: قفل این کپسول ها در اختیار همه اصناف قرار گرفته ولی این کپسول ها در آتش سوزی اخیر بدلیل اینکه تمام مغازه ها و سراها بسته بود عملا قابل استفاده نبود.

کد مطلب: ۹۱۴۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز: قفل کپسول‌های آتش نشانی بازار تبریز دست اصناف بود

محمد قلیزاده با قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در بازتاب عملیات آتش نشانان شهرداری تبریز در حادثه آتش سوزی سرای ایکی قاپیلار گفت: این عملکرد بار دیگر اهمیت و جایگاه رسانه در جامعه را نشان داد.

او افزود: همچنین پوشش کامل عملیات اطفای حریق بازار جایگاه آتش نشانان در جامعه را بهبود بخشید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صعه صدر ستودنی بازاریان و کسبه سرای ایکی قاپیلی گفت: با وجود اینکه اصناف این بازار اموالشان در آتش می سوخت اما با صبر و آرامشی که از خود نشان دادند باعث شدند که عملیات در کوتاهترین زمان ممکن به پایان برسد.

قلیزاده با بیان اینکه دستگاه های مختلفی در این حادثه با آتش نشانی همکاری کردند، بیان کرد: باید از عوامل نیروی انتظامی که در تامین آرامش محل در حین عملیات و روزهای بعد از حادثه تلاش کردند به صورت ویژه تشکر کنیم.

او همچنین از شهروندانی که در حین عملیات به توصیه سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی توجه کردند و محل حادثه را ترک کردند تشکر کرده و افزود: از شهروندان درخواست می کنیم در مواقع بحران از تجمع بی دلیل در محل حادثه به هر دلیل اجتناب کنند تا عوامل عملیاتی بتوانند کار خود را انجام دهند.

قلیزاده افزود: تعداد شهروندانی که به منظور گرفتن عکس های سلفی در آن محل حضور داشتند نسبت به موارد مشابه بسیار کم بود که جا دارد از این همکاری هم تشکر کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به اقداماتی که در سال های گذشته انجام شده است، گفت: آنچه باعث شد بتوانیم در مدت کوتاه این آتش سوزی را مهار کنیم اقدامات موثری بوده که در مدیریت های گذشته سازمان انجام شده است.

او افزود: نصب شیرهای بهره برداری، ایمن سازی بازار و بسیاری اقدامات دیگر از جمله این اقدامات بوده است.

قلیزاده با اشاره به اینکه برخی ها اعلام می کنند اگر کپسول های آتش نشانی موجود در بازار در اختیار همگان بود و قفل نشده بود شهروندان می تونستند از آن استفاده کنند گفت: قفل این کپسول ها در اختیار همه اصناف قرار گرفته ولی این کپسول ها در آتش سوزی اخیر بدلیل اینکه تمام مغازه ها و سراها بسته بود عملا قابل استفاده نبود.

او ادامه داد: این کپسول ها بعد از مهار آتش توسط آتش نشانان برای لکه گیری و آتش سوزی های داخل مغازه ها استفاده شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با ابراز تاسف از وقوع حوادثی این چنین گفت: از همه بازاریان مستقر در بازار، پاساژ ها و مجتمع های مسکونی درخواست می کنیم موارد ایمنی که به آنها اعلام می کنیم را رعایت کنند.

او با تاکید بر اینکه شهروندان به جای اینکه اصرار بر عدم اجرای توصیه های ایمنی داشته باشند، موارد مطرح شده را به طور کامل اجرا کنند، گفت: مجموع این توصیه ها در نهایت موجب تامین امنیت و آرامش شهروندان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار