معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری نهمین جشنواره پروژه‌های علمی دانش‌آموزی جابر بن حیان

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه از برگزاری نهمین جشنواره پروژه‌های علمی دانش‌آموزی جابر بن حیان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۴۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نهمین جشنواره پروژه‌های علمی دانش‌آموزی جابر بن حیان

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی استان گفت: جشنواره جابر فرصتی برای معلمان است تا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه بروز قابلیت‌ها، توانایی‌ها، تعامل اجتماعی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان را فراهم آورند.

وی اعلام کرد: با توجه به گزارش رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان، نهمین جشنواره جابر بن حیان در مدارس، مناطق و قطب‌های چهارگانه استان برگزار گردید. در این مراحل دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم ابتدایی با راهنمایی معلمان و مدیران و همکاری و حمایت اولیای خود با شور و شوق در این جشنواره شرکت کردند و نتایج تحقیقات پروژه‌های علمی خود را به نمایش گذاشتند.

فضلی افزود: در مرحله آموزشگاهی با مشارکت 1627 مدرسه شهری، روستایی و عشایری 48000 دانش‌آموز، تعداد 26130 پروژه‌ی علمی خود را به صورت گروهی به نمایش گذاشتند و زمینه تبادل تجربه را فراهم آوردند.

معاون آموزش ابتدایی استان ادامه داد: پس از مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای، در بهمن ماه 1397 تعداد 22730 دانش‌آموز با 7273 پروژه علمی به مرحله قطبی راه یافته و آثار آن‌ها در چهار نمایشگاه قطبی استانی (ناحیه یک کرمانشاه، شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، پاوه و صحنه) به نمایش گذاشته شد و ضمن برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه و بازدید دانش‌آموزان، معلمان، مدیران، ﻣﺴﺆولان و اولیا از نمایشگاه‌های قطبی، آثار دانش‌آموزان توسط داوران قطبی داوری گردید و آثار منتخب بر اساس سهمیه اعلام شده به استان معرفی شدند. پس از داوری نهایی، 6 پروژه به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار