علم ، فرهنگ و اقتصاد مثلث پیشرفت در جامعه

تربت جام (پانا)- برای اولین بار مجمع خیرین آموزش عالی شرق استان خراسان در تربت جام راه اندازی شد.

کد مطلب: ۹۱۴۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
علم ، فرهنگ و اقتصاد مثلث پیشرفت در جامعه

همزمان با ایام ماه پر فضلیت وبرکت رمضان شب گذشته اولین نشست خیرین مجمع آموزش عالی در موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام برگزار شد.

در این نشست که با هدف رایزنی و همفکری به منظور تشکیل مجمع خیرین آموزش عالی برگزار شد، حسینی رئیس موسسه آموزش عالی وحدت در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه و ایجاد زمینه‌های شکل‌گیری بنیادی به منظور توسعه‌ی همه‌جانبه امور علمی، تحقیقاتی و عمرانی در دانشگاه از طریق جذب کمک‌های افراد حقیقی و حقوقی اظهار داشت: دیدگاه ما در این واحد دانشگاهی برای شکل‌گیری این مجمع متفاوت از سایر بخش‌ها است و معتقدیم که با تأسیس این مجمع تنها کمک به دانشجویان با استعداد و محروم مورد نظر نخواهد بود بلکه می‌خواهیم از این طریق پایه‌های عملکرد دانشگاه را در بخشهای مختلف دگرگون نماییم.
محمد حسینی در ادامه با اشاره به چند نمونه از فعالیت‌ بنیادهای خیریه در سطح دانشگاه‌های دنیا بیان داشت: متأسفانه دانشگاه‌های کشور با توجه به ماهیت دولتی بودن آن و به طور معمول در اختیار نداشتن و یا عدم اختیار هزینه کرد بودجه در موارد مورد نیاز، توان عملکردی محدودی دارند.

وی افزود: در اکثر کشورهای دنیا بهترین دانشگاههای معروف وتراز اول توسط خیرین اداره ومدیریت میشوند بدون هزینه دولتی و توسعه علم ودانش نیز گسترش خوبی داشته است که البته در کشور ما نیز در برخی دانشگاهها این مقوله چندین سال است راه اندازی شده است وامیدواریم توسعه چشمگیری داشته باشد .

وی ادامه داد: بر آن شدیم تا مقدمات تأسیس مجمع خیرین آموزش عالی شهرستان را با دعوت از خیرین، مؤسسات مالی و اعتباری و اعضای علاقه‌مند عضو هیأت علمی دانشگاه فراهم نماییم و از این طریق بتوانیم با تشکیل هیأت امنا در زمینه‌ی‌ انجام فعالیت‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و عمرانی در دانشگاه گامی برداریم و علاوه بر ثواب و اجر معنوی شاهد دستاوردهای خوبی برای دانشگاه باشیم.

وی با اشاره به دارا بودن شش دانشگاه و حدود ۵ هزار دانشجو در تربت جام افزود: خیرین تا کنون نیز کمک های فکری ، مالی ،آموزشی ومهارتی خوبی به دانشجویان داشته ودارند که با تشکیل مجمع خیرین آموزش عالی این خدمات ساماندهی شده وبرای سایر دانشجویان شهرستان صورت گیرد.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تصریح کرد: معنویت واخلاق، علم پژوهش وآموزش ، واقتصاد رمز موفقیت است و ما با اجرایی کردن این پیام تربت جام را با کمک همه وبویژه پتانسیل جوانان دانشجو گلستان خواهیم کرد.

در ادامه این نشست جواد طاهری امام جمعه تربت جام نیز در سخنانی اظهار داشت: اصل ایده تاسیس این مجمع بسیار مناسب است لکن برای اجرائی شدن آن نباید عجله کرد، بلکه باید با هم افزایی و با مشارکت افراد صاحب نام و اثرگذار و همچنین با دعوت از فارغ التحصیلان دانشگاه بستر توسعه و اشاعه این اقدام خیر را فراهم نموده و این حرکت را به پیش بریم و در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن نتایج فعالیت این مجمع باشیم.
حجت الاسلام جواد طاهری افزود: مثلث پیشرفت در جامعه علم ، فرهنگ واقتصاد است و دانشجو در دانشگاه باید فقط دغدغه کسب علم ومهارت داشته باشد و نگران هزینه هایش نباشد.
وی در ادامه گفت: تشکیل مجمع خیرین آموزش عالی در ماه رمضان یک عبادت ومورد حمایت مدیران شهرستان است .
در این نشست صمیمی حمیدی فرماندار تربت جام ضمن قدردانی از راه اندازی مجمع خیرین آموزش عالی در جهت کمک به دانشجویان گفت : کمک به تحصیل ومهارت آموزی و بعد از فارغ التحصیلی به دنبال اشتغال دانشجویان کار بسیار پسندیده است که مورد حمایت دولت است .

در پایان به سه نفر از خیرین دانشگاهی لوح سپاس اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار