دهقانی بیان کرد

بازار ۴۰۰ میلیونی همسایگان راهکاری برای عبور از تحریم‌ها

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نباید صادرات ایران تنها متکی بر نفت باشد چرا که ۴۰۰ میلیون جمعیت همسایگان کشورمان، بازار خوبی برای تولیدات کشور هستند لذا باید هوشیارانه و از طریق تولید کالاهای ایرانی حیله‌های دشمن را خنثی کرد.

کد مطلب: ۹۱۴۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بازار ۴۰۰ میلیونی همسایگان راهکاری برای عبور از تحریم‌ها

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نامگذاری امسال به نام «سال رونق تولید»، اظهار کرد: نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری یک اقدام هوشمندانه بود که باید در تمام ابعاد مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی یکی از مباحث جدی در بحث رونق تولید را حمایت از کالاهای ایرانی و سرمایه‌گذاری در این بخش دانست و خاطرنشان کرد: این مقوله که به توجه جدی نیاز دارد، منجر به رونق تولید، صادرات و در نتیجه، ارزآوری برای کشور می‌شود.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: رونق تولید یک مسئله ملی است که خاص یک منطقه یا یک استان نیست لذا باید تمام ارکان حکومت آن را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن و تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر کشورمان، اظهار کرد: دشمن درصدد آن است که با فشارهای اقتصادی بر ایران و جلوگیری از صادرات نفت، در بین مردم متحد کشورمان ایجاد نگرانی کند.

وی افزود: البته نباید صادرات ایران تنها متکی بر نفت باشد چرا که ۴۰۰ میلیون جمعیت همسایگان کشورمان، بازار خوبی برای تولیدات کشور هستند لذا باید هوشیارانه و از طریق تولید کالاهای ایرانی حیله‌های دشمن را خنثی کرد.

وی با بیان این که نیروی انسانی یکی از سرمایه‌های اصلی کشور است، گفت: نیروی انسانی اعم از کارفرمایان، مهندسان و کارگران، همگی سرمایه‌های اصلی کشور هستند و با ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های معدنی، مواد اولیه و انرژی ارزان و مدیریت صحیحی که در اختیار است، می‌توان ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

دهقانی با اشاره به ضرورت حمایت از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، بیان کرد: حمایت از صنعت در واقع یک پشتیبانی بزرگ است که با آن می‌توان اقتصاد کشور را متحول و از بحران‌های پیش آمده به سلامت عبور کرد.

وی در ادامه مشکل تعطیلی فولاد میبد را یک مشکل موروثی از گذشته خواند و افزود: در حالی که فولاد میبد می‌تواند به رونق تولید و اشتغال شهرستان کمک کند، دست‌خوش تحولاتی شده که مدیران و مسئولان شهرستان را درگیر خود کرده و پرونده این کارخانه عظیم به یک پرونده قضائی تبدیل شده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده یزد حل مشکل فولاد میبد را مستلزم بررسی گسترده عنوان کرد و گفت: حل این مشکل، به عهده یک یا چند مسئول نیست بلکه این طرح باید مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات و مسائلی که آن را به این روز انداخته ارزیابی شود.

دهقانی در پایان خواستار حمایت از کالاهای ایرانی در کشور شد و از تولیدکنندگان خواست با تولید جنس باکیفیت، وابستگی و فروش کالاهای خارجی را در کشور به صفر برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار