فریال بهزاد: دوست دارم «بیژن و منیژه» شاهنامه را برای نوجوانان بسازم

تهران (پانا) - فریال بهزاد فیلمساز کودک و نوجوان، از تصمیم خود برای ساخت فیلم سینمایی «بیژن و منیژه» برای نوجوانان گفت.

کد مطلب: ۹۱۴۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فریال بهزاد: دوست دارم «بیژن و منیژه» شاهنامه را برای نوجوانان بسازم

فریال بهزاد کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده سینمای کودک و نوجوان ایران که اواخر سال گذشته در مقام تهیه‌کننده، فیلم «سندباد و سارا» به کارگردانی همسرش غلامرضا آزادی را بر پرده سینماها داشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره فعالیت این روزهای خود در عرصه فیلمسازی گفت: گرچه تجربه فیلم «سندباد و سارا» کمی دلسردکننده بود و از وضع اکران رضایت نداشتم، خیلی مایلم فیلم «بیژن و منیژه» را برای مخاطب نوجوان بسازم.

این فیلمساز ادامه داد: با توجه به اینکه «بیژن و منیژه» یک قصه عاشقانه از شاهنامه فردوسی است برای مخاطب نوجوان باید تغییر کند. من هم مدتی است روی فیلمنامه این اثر کار می‌کنم و امیدوارم به زودی امکان تولید فیلم مهیا شود.

بهزاد که تا امروز کارگردانی فیلم‌های «دره شاپرک‌ها»، «کاکلی»، «مرد نامرئی» و «روزی که خاستگار آمد» را در کارنامه هنری خود دارد درباره انتخاب این متن کهن فارسی برای فیلم جدید خود گفت: دوست داشتم یکی از داستان‌های شاهنامه فردوسی را برای فیلم جدیدم انتخاب کنم چون ما ظرفیت بالایی در اساطیر و متون کهن فرهنگ و زبان فارسی داریم که هنوز در سینما از آن استفاده نشده و به نظر من مدیوم سینما یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه‌هایی است که قادر است نوجوانان ما را با ریشه‌های تاریخی و فرهنگی‌مان آشنا کند. شاهنامه فردوسی هم یکی از منابع ارزشمند و پرجاذبه است که داستان‌های مختلف آن می‌تواند دستمایه آثار سینمایی خصوصا برای کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته عنصر تخیل هم در این فیلم نقش مهمی ایفا می‌کند که خوشبختانه قصه اصلی این امکان را می‌دهد تا در بعضی بخش‌های داستان صحنه‌هایی باشکوهی با به‌کار گیری جلوه‌های تصویری بیافرینیم.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار