در گفت‌وگو با پانا

فراهانی: لایحه مالیات بر ارزش افزوده، خدمات‌رسانی در شهر را مستقیما مختل می‌کند

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران: با تصویب نهایی این لایحه پرداخت شهرداری‌ها از ۶۰ درصد منابع درآمدی خود محروم می‌شوند

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با تصویب نهایی لایحه مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها از 60 درصد منابع درآمدی خود محروم می‌شوند، گفت علاوه بر این خدمت‌رسانی به شهروندان، پرداخت حقوق و دستمزد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۴۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فراهانی: لایحه مالیات بر ارزش افزوده، خدمات‌رسانی در شهر را مستقیما مختل می‌کند

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس اظهار کرد: اگر مجلسی‌ها به این لایحه رأی دهند و قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی شود، شهرداری‌ها از 60 درصد منابع درآمدی خود محروم می‌شوند و این یعنی یک سکته تمام‌عیار که خدمات‌رسانی در شهر را مستقیما مختل می‌کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این لایحه منابع درآمدی شهرداری‌ها را ناقص می‌کند، گفت: نتیجه مستقیم آن، ایجاد خلل در خدمات مستقیمی است که مردم دریافت می‌کنند. عوارض شهرداری‌ها هزینه‌هایی بود که شهرداری به صورت مستقیم دریافت می‌کرد، آن هم بر اساس عارضه‌ای که یک شهروند یا یک فرد حقوقی به شهر وارد می‌کرد و عوارض آن را می‌پرداخت. این حق مردم شهر و مدیریت شهری است و بر اساس قانون اینها تجمیع شد و قانون عوارض نامیده شد.

وی افزود: منابع درآمدی از این محل بالغ بر 3500 میلیارد تومان بوده است که با دائمی شدن قانون مذکور اختیار کاملا به دست دولت می‌افتد و علاوه بر خدمت‌رسانی به شهروندان، پرداخت حقوق و دستمزد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

فراهانی با اشاره به تحدید سایر درآمدهای پایتخت با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: نکته مهمتر اینکه هر گونه قانون‌گذاری برای وضع عوارض از سوی شوراها ممنوع می‌شود و شهرداری‌ها عملا نمی‌توانند عوارضی دریافت کنند و به استناد این امر دیوان عدالت اداری می‌تواند عوارضی را که سابق بر این همچون عوارض شهرسازی از سوی شهرداری‌ها دریافت می‌شد،ملغی کند. بدین سبب بالغ بر 60 درصد منابع درآمدی شهرداری‌ها از بین خواهد رفت و از این جهت است که می‌گوییم یک خطر بزرگ مدیریت شهرها را تهدید می‌کند چرا که با از بین رفتن این منابع درآمدی دیگر نمی‌توان خدمات مناسبی به شهروندان ارائه داد. خدماتی که زندگی روزمره شهروندان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار