پخش برنامه هزار راه نرفته با حضور ۲چهره اینستاگرامی، واکنش‌های زیادی را در پی داشت

هزار راه دررفته!

تهران (پانا) ـ هزار راه نرفته جزو برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون بود که سال‌ها پیش از شبکه دو پخش می‌شد، برنامه‌ای که با بیان مشکلات زوجین و ارائه راهکار صحیح باعث شد زندگی زوج‌هایی که به بن‌بست رسیده بود، نجات بدهد.

کد مطلب: ۹۱۴۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
هزار راه دررفته!

به گزارش روزنامه جام‌جم، در واقع تاثیرگذاری این برنامه در زمان پخش نه تنها موثر بود، بلکه خانواده‌هایی که هنوز فرزندانشان ازدواج نکرده بودند، آموزش می‌دیدند که باید به چه مواردی قبل از ازدواج توجه کنند تا مبادا این اتفاق برای فرزندان‌شان بیفتد. همین تاثیرگذاری فوق‌العاده برنامه باعث شد شبکه دو دوباره به فکر ساخت فصل جدید این برنامه بیفتد.

ناهید شریفی، تهیه‌کننده برنامه بعد از تحقیقات چند‌ساله دوباره دست به کار شد تا فصل جدید این برنامه را تهیه کند. او در سری جدید برنامه فقط به خانواده‌های ناموفق و شکست خورده نپرداخته، بلکه بخش عمده برنامه به زندگی زوج‌هایی اختصاص دارد که بعد از شکل‌گیری مشکل در زندگی‌شان با صحبت کردن با یکدیگر یا بهره بردن از مشاور به مشکلاتشان خاتمه داده‌ و تصمیم گرفته‌اند زندگی جدیدی را شروع کنند.

بعد از ده سال توقف، این برنامه راهی آنتن و پخش آن از 14 اردیبهشت از شبکه دو آغاز شد، اما بعد از چند قسمت پخش، چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ صحبت‌های زوجی پخش شد که منجر به حواشی بسیار زیادی شد. بخشی از برنامه اختصاص به صحبت‌های دو چهره مشهور اینستاگرام داشت که در برنامه هزار راه نرفته اعلام کردند که زندگی جدیدی را شروع کرده‌اند و دیگر قرار نیست به زندگی گذشته برگردند، زندگی‌ای که توام با بی‌بند و باری بود، اما بعد از پخش برنامه هزار راه نرفته، فیلم‌ها و عکس‌های این زوج مشهور اینستاگرام در فضای‌مجازی دست به دست و مشخص شد که آنها همان سبک زندگی قبلی‌شان را دارند. انتشار عکس و فیلم‌های این دو چهره منجر به انتقادهایی به تلویزیون شد، اما ماجرای این برنامه چه بود؟

قصه از کجا شروع شد؟
ناهید شریفی، تهیه‌کننده برنامه هزار راه نرفته از آن دست تهیه‌کنندگان گزیده‌ کار محسوب می‌شود که در طول سال مرتب برنامه‌سازی نمی‌کند، بلکه ترجیح می‌دهد دست روی ساخت برنامه‌هایی بگذارد که سوژه‌هایش خاص و روی مخاطب تاثیرگذار، به‌همین دلیل زمان زیادی قبل از تولید یک برنامه می‌گذارد و همراه گروهش تحقیقات بسیار عمیقی انجام می‌دهد، چون جزو سازندگانی است که دغدغه‌مند است.
این تهیه‌کننده همیشه علاقه‌مند است موضوعات اجتماعی را به بهترین شکل مطرح کند و با حضور کارشناسان خبره راه‌حل‌های اصولی به مردم ارائه بدهد. در واقع بهدنبال مطرح کردن سرفصل‌های بی‌جواب برای مردم نیست. این اتفاق هم در فصل جدید برنامه هزار راه نرفته افتاد و او سال‌ها روی ساخت این برنامه تحقیق کرد.
دلیل این‌که تهیه‌کننده از امیر و نازی (دو چهره مشهور اینستاگرامی) دعوت کرد این بود که یک مرجع ذی‌صلاح در خارج سازمان این دو را به تهیه‌کننده برنامه هزار راه نرفته معرفی کرده بود و تاکید داشت این زوج با زندگی قبلی‌شان خداحافظی و یک زندگی جدید و روشن را برای خودشان آغاز کردند. به‌همین دلیل تهیه‌کننده هم به عنوان کسانی که قبلا زندگی خارج از عرفی داشتند، اما به رویکرد تازه‌ای در زندگی رسیده‌اند، دعوت کرد. برنامه روز چهارشنبه که 18 اردیبهشت‌ماه روی آنتن رفته، مرداد ماه سال گذشته ضبط شده و آنها صفحه خصوصی خودشان را هم بعد از اصلاح زندگی‌شان پاک کرده بودند، اما انتشار فیلم و عکس‌هایی جدید از زندگی بی‌بند و بار آنها منجر به شکل‌گیری جنجال‌ها و انتقادهای بسیاری نسبت به این برنامه شد.

امیر و نازی چه گفته بودند؟
حاشیه‌های اینستاگرام این دو مهمان هزار راه نرفته باعث شد کمتر به حرف‌هایشان توجه شود. در ابتدای برنامه روز چهارشنبه هزار راه نرفته، نازی و امیر خودشان را به نام‌های رویا عظیمی و امین عظیمی معرفی کرده و همزمان با صحبت با مجری مشغول یک بازی فکری هم بودند.
آنها در پاسخ به این سؤال که چه مدت است ازدواج کرده‌اند، گفتند که نزدیک به دو سال است ازدواج کرده و سه سال نامزد بودند و رفت و آمد خانوادگی داشتند.
امیر در بخشی از برنامه گفته بود که اوایل خیلی اهل فضای‌ مجازی بودند و مرتب در فضاهایی مثل اینستاگرام، لایو، وی‌چت و ... فعال بودند، اما بعد از این‌که این فضاها را پاک کردند به آرامش رسیدند و در حال‌حاضر خیلی کم در فضای‌مجازی فعال هستند.
امیر یا همان امین عظیمی ادامه داد: این روزها در مهمانی‌ها همه درگیر فضای‌مجازی هستند و به قول معروف اعتیاد پیدا کرده‌اند و سرشان به گوشی‌هایشان است، حتی همین مساله باعث می‌شود که زوجین نسبت به هم کم‌کم مشکوک شوند.
امیر در بخشی از برنامه چهارشنبه‌ شب هزار راه نرفته گفته بود که دوست داشت همسرش آن‌طور که او دوست دارد بگردد، یعنی با حجاب باشد.
نازی هم گفت: اما امیر قبل از ازدواج این نگاه را نداشت و بعد از ازدواج دوست داشت پوشیده باشم. به‌همین دلیل اوایل ازدواج‌مان خیلی با هم لجبازی می‌کردیم.
در ادامه نازی در پاسخ به این سؤال که کدام یک از شما بیشتر ابراز محبت می‌کرد، عنوان کرد که او بیشتر محبت می‌کرد.
نازی همچنین گفت که اوایل ازدواجمان مشکلات مالی زیادی داشتیم، اما یکی یکی مشکلات را حل کردیم و الان همدیگر را خیلی دوست داریم.

چه کسی راست می‌گوید؟
از روز چهارشنبه مرتب عکس‌ها و فیلم‌هایی از نازی و امیر در فضای‌مجازی با سرفصل این‌که شبکه دو گول خورده منتشر شد و همین منجر به جنجال‌های بسیاری شد، اما طبق ادعای این دو نفر مشخص شد صفحه این چهره‌های مشهور اینستاگرام هک شده بود. امیر و نازی در قالب ویدئویی در اینستاگرام از دنبال‌کننده‌های خودشان خواستند فیلم‌ها و عکس‌های قدیمی آنها را منتشر نکنند، حتی این موارد را در اختیار کانال‌های ماهواره‌ای قرار ندهند. نازی خطاب به دنبال‌کننده‌ةا تاکید کرد که لطفا شایعه درست نکنید، چون صفحه ما هک شده و برای ما و صدا و سیما مشکل درست نکنید. در ادامه امیر خطاب به آنها بیان کرد که هر فردی عکس و فیلم‌های قدیمی آنها را منتشر کند به شخصه پیگیری خواهد کرد و در این زمینه گذشت هم نمی‌کند! او در ادامه عنوان کرد: چرا با ما دشمنی می‌کنید؟! هدف‌تان از این دشمنی چیست؟ چرا با آبروی ما بازی می‌کنید؟
تا قبل از پخش برنامه هزار راه نرفته و واکنش‌ها به حضور نازی و امیر در این برنامه، عکس‌ها و استوری‌های مختلف و البته نامناسبی از این دو مهمان برنامه در صفحه اینستاگرامشان وجود داشت و اصلا همین باعث شد که خیلی‌ها به حضور این دو نفر در برنامه حساس شوند.

با بالا گرفتن اعتراض‌ها، مهمانان برنامه مدعی شدند که صفحه اینستاگرامشان توسط افرادی ناشناس هک شده و فیلم و عکس‌هایی که در صفحه قرار دارد همگی قدیمی است. دیروز هم همه تصاویر نامناسب از صفحه این زوج حذف شد. اما این توضیحات منتقدان را قانع نکرد. آنها این سوال را داشتند که چطور تا پیش از پخش برنامه و اعتراض‌ها، صحبتی از هک شدن این صفحه نبود اما ناگهان، ادعای هک شدن صفحه مطرح شد؟ ما در مقام قضاوت نیستیم. ممکن است واقعا عده‌ای برای سوءاستفاده، اخاذی یا ایجاد مزاحمت صفحه نازی و امیر را هک کرده باشند و همان اندازه هم ممکن است ادعای این دو نفر عاری از صحت باشد. هر چه هست پلیس‌فتا و مراجع قضایی با بررسی‌های کارشناسانه خود می‌توانند حقیقت ماجرا را روشن کنند.
تا زمان انتشار این گزارش پیگیر پاسخگویی عوامل برنامه «هزار راه نرفته» در این مورد هم بودیم تا آنها هم نظرشان را در این مورد به ما بگویند اما تهیه‌کننده این برنامه وعده داد در برنامه شنبه‌ شب، توضیحات کاملی از این ماجرا به بینندگان بدهد. ما هم مثل شما منتظر می‌مانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار