آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با تقویم کوچ (20 اردیبهشت) کوچ بهاره عشایر همراه با دام هایشان به مراتع ییلاقی این استان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۱۴۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا) - یحیی حسین پور افزود: کوچ بهاره عشایر به مراتع ییلاقی استان به‌صورت رسمی شروع و آماده ارائه خدمات به این قشر مولد هستیم.

وی از استقرار تیم واکسیناسیون دامپزشکی و نیروی انتظامی در ایلراه ها خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دام های کوچرو قبل از ورود به استان علیه بیماری های دامی واکسیناسیون خواهند کرد.

حسین پور همچنین از استقرار عوامل فروش و توزیع مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در ایلره های مناطق ییلاقی خبر داد و افزود: تامین سوخت فسیلی، سیلندر گاز و توزیع آرد سهمیه ای با قیمت یارانه ای از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر کوچرو است.

وی با تاکید بر تقویت تشکل های کشاورزی برای تامین نهاده های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورت سازگاری شرایط اقلیمی، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می شود.

چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 124 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار