جهانگیری خبر داد: پیگیری مساعدت دولت درخصوص تأمین هزینه‌های مرمت بازار تاریخی تبریز

استاندار آذربایجان شرقی: از ۱۲۰ مغازه آسیب‌دیده ۹۰ مغازه تحت پوشش بیمه بودند

تبریز (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی، ازابعاد حادثه آتش‌سوزی در بازار تاریخی تبریز و خسارات این حادثه مطلع شد.

کد مطلب: ۹۱۴۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری خبر داد: پیگیری مساعدت دولت درخصوص تأمین هزینه‌های مرمت بازار تاریخی تبریز

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، در این تماس تلفنی گزارشی از عملیات نیروهای امدادی برای مقابله با حادثه آتش‌سوزی در بازار تبریز ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع نیروهای امدادی، این آتش‌سوزی در کمتر از چهار ساعت مهار شد.

وی افزود: در این حادثه بیش از 120 مغازه دچار آسیب شدند که 90 مغازه تحت پوشش بیمه قرار دارند و با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است شرکت‌های بیمه همه خسارات این واحدها را جبران کنند.

پورمحمدی گفت: برای ادامه فعالیت این واحدها نیز مغازه جایگزین به صورت رایگان به مدت یک سال در اختیار صاحبان آنها قرار می‌گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری هم در این تماس ضمن ابزار همدردی با خسارت‌دیدگان این حادثه، از سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی و امدادی و هماهنگی دستگاه‌ها در مدیریت مطلوب عملیات قدردانی کرد.

اسحاق جهانگیری همچنین اظهار کرد مساعدت دولت درخصوص تأمین هزینه‌های مرمت بازار تاریخی تبریز، ابنیه و مغازه‌های آسیب‌دیده را پیگیری خواهد کرد.

آتش‌سوزی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی تبریز از ساعت 22 چهارشنبه 18 اردیبهشت آغاز و پس از 5 ساعت مهار شد، اما لکه‌گیری آتش تا بعد از ظهر پنجشنبه ادامه داشت.
بازار بزرگ تاریخی تبریز به عنوان بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان با وسعتی افزون بر 27 هکتار به شماره 1097 در شهریور سال 1354 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
این مجموعه در مرداد ماه 1389 نیز به عنوان دوازدهمین اثر جهانی ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار