هشدار رئیس کل دادگستری استان کرمان به مسئولان بانکی و اجرایی:

حجم بالای دعاوی و اختلافات فی ما بین مردم و دولت به اعتماد عمومی آسیب وارد می کند

کرمان( پانا) - رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به مسئولان هشدار داد:حجم بالای دعاوی و اختلافات فی مابین مردم و دولت به اعتماد عمومی آسیب وارد می کند لذا دستگاه های اجرایی و بانکها باید با حسن مدیریت از تشکیل پرونده های غیر ضروری در سیستم قضائی جلوگیری نمایند.

کد مطلب: ۹۱۴۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حجم بالای دعاوی و اختلافات فی ما بین مردم و دولت به اعتماد عمومی آسیب وارد می کند

یدالله موحد در دیدار با مدیرکل انتظامی وامنیتی استانداری کرمان به روحیه نجیب و صبور مردم کرمان اشاره کرد و گفت:ضرورت دارد بانک ها و دستگاه های دولتی با اتخاذ تدابیر و راه کارهایی به دنبال حل دعاوی واختلافات خود با مردم باشند.قطعا اگر چنین شود سرمایه اجتماعی افزایش پیدا می کند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان ادامه داد:در برخی موارد حجم زیادی از وقت قضات در شعب حقوقی صرف پرونده های مرتبط با سیستم بانکی می شود که زیبنده نیست .

باید با رویکرد اجرای عدالت ،امنیت را در استان کرمان محقق نماییم

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:امنیت یک مولفه حیاتی برای جامعه است و باید از امنیت صیانت و پاسداری شود.

وی در ادامه به تشریح واژه " افساد فی الارض" اشاره کرد و افزود:امنیت در واقع یک حقیقت و از نعمت های الهی است که خداوند متعال آن را به بشر موهبت فرمودند و البته در طول تاریخ عوامل و افرادی سعی نموده اند این نعمت را به مخاطره بیاندازند .

موحد به رابطه عدالت و امنیت نیز اشاره کرد و گفت:دستگاه قضائی متولی اجرای عدالت است و نهاد های اطلاعاتی،امنیتی و انتظامی متولی اجرای امنیت در جامعه هستند و بایستی بارویکرد اجرای عدالت ،امنیت را در استان کرمان محقق نماییم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تاکید کرد:با توجه به برخی مشکلات که در جامعه وجود دارد ،رویکرد مدیریت دستگاه قضائی استان این است که با همکاری،هم افزایی و تعامل با سایر بخش ها در جهت حل مشکلات مردم گام بردارد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان در پایان از اقدامات دستگاه های اطلاعاتی،امنیتی و انتظامی استان که در جهت تامین امنیت در جامعه به صورت شبانه روزی تلاش می نمایند تشکر نمود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار