در کارگروه کاهش آلودگی هوا پیشنهاد داده شد

ایجاد محدودیت‌ برای پلاک‌گذاری خودروها

تهران (پانا) - مدیر کل محیط زیست استان تهران با تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت راه‌اندازی پارکینگ در شهر تهران برای پلاک‌گذاری خودروها و ایجاد محدودیت‌ برای پلاک‌گذاری یکی از موارد مطرح شده بود که فقط در حد پیشنهاد است و باید بررسی‌های بیشتری بر روی آن صورت گیرد.

کد مطلب: ۹۱۴۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد محدودیت‌ برای پلاک‌گذاری خودروها

کیومرث کلانتری در حاشیه اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به دستور کار این جلسه اظهار کرد: در جلسه امروز چهار موضوع در دستور قرار گرفت که اولین آن گزارش اداره راهداری استان تهران در زمینه معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه خودروهای سنگین با تولید ذارت معلق کمتر از ۲.۵ میکرون سهم زیادی در آلودگی هوای تهران دارند، گفت: اداره راهداری استان تهران در سال ۹۷ اقدامات خوبی در زمینه معاینه فنی خودروهای سنگین انجام داده است و این اقدامات در طول سال جاری نیز تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و اداره راهداری استان تهران در مراکز معاینه فنی ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه موضوع پارکینگ در شهر تهران برای پلاک‌گذاری خودروها دومین دستور کار جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بود، گفت: این موضوع فقط در حد پیشنهاد است و باید کارشناسی‌های زیادی روی آن صورت بگیرد. تهران گنجایش محدودی دارد و ما نمی‌توانیم شاهد افزایش روز افزون خودروها در این شهر باشیم. بر اساس این طرح شاید بتوانیم محدودیت‌های پلاک‌گذاری خودروها در شهر تهران اعمال کنیم.

کلانتری در ادامه با اشاره به دستور کار سوم جلسه نیز گفت: اداره منابع طبیعی استان تهران نیز اقدامات خوبی در راستای بیابان‌زدایی در شهرستان‌های ملارد، پاکدشت، ری و ورامین انجام داده است که این اقدامات سبب مهار گرد و غبار در جنوب و جنوب غرب استان تهران می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین براساس جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران نظارت مستمر بر سوخت توزیعی تهران انجام خواهد شد و استاندارد بنزین باید در حد سوخت یورو ۴ و استاندارد گازوئیل کمتر از ۵۰ PPM گوگرد باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار