پیام رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

لزوم توجه بیش از پیش آموزش و پرورش به ضرورت وجودی بازوی توانمند سازمان دانش آموزی

سمنان (پانا) - اسحاق اکبری، رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان، پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۱۴۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

متن پیام رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان به این شرح است:

بسمه تعالی

بسی مایه بالندگی و افتخار است که در عصر حاکمیت دین، توفیق خدمت در نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی را نصیب ما معلمان و مربیانی نمود که رهبر فرزانه و گرانقدرش چنان شأن و جایگاهی برایشان قائل بود که خود به دیدار آنان شتافت.

این تدبیر معلم مدار و دور اندیش ایشان آنچنان شور و شوقی وصف‌ناپذیر در کالبد جامعه معلمان دمید که امیدوارتر از گذشته بر این نقش پیامبرگونه خود افتخار کنند.

سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهادی برآمده از بطن خواسته‌های این نظام مقدس که همواره خود را رهروی ولایت و خدمتگزار در مسیر دولت تدبیر و امید می‌داند، آمادگی آن را دارد تا در روز 21 اردیبهشت ماه آغاز بیستمین سال تاسیس سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران،‌ فرامین ارزشمند معظم له را در دیدار اخیر ایشان با معلمان،‌ سرلوحه عمل خویش قرار داده و در مسیر تربیت اجتماعی دانش‌آموزان بیش از پیش کوشا باشد.

لازم به ذکر است در شرایطی که آموزش و پرورش رسمی قادر به هیچ گونه انعطافی نبوده و فعالیت های اجرایی در معاونت پرورشی نیز زیاد شد و به طبع فعالیت ها تاثیرگذار، عمیق و مستمر نبود، نیاز به تاسیس سازمانی چابک، انعطاف پذیر، مبتنی بر میل، سلیقه، انتخابگری، داوطلبانه بودن و ... برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت احساس و از درون پرورشی این ضرورت حس شد و در ادامه سازمان دانش آموزی شکل گرفت.

از آنجایی که جوهر سازمان دانش آموزی، تربیت دانش آموزان بوده و همه امور باید بر این محور بچرخد، بنابراین باید همگام با دانش آموزان برنامه ریزی شده و با آنان اجرا شود که این امر سبب می شود تا سازمان دانش آموزی بتواند در عرصه مدرسه، خانواده و اجتماع نقش اساسی ایفا نماید و آموزش و پرورش نیز چاره ای جز توجه همه جانبه به تشکل های دانش آموزی و پشتیبانی همه جانبه از آنان ندارد.

هرچند آموزش و پرورش در طول این سال ها سازمان را ناخواسته نادیده گرفته و از کارکرد معجزه آسای آن غفلت نموده و آن را محدود کرده است، اما یادمان نرود همه فعالیت‌ها برای این است که فرزندان این مرز و بوم نسبت به امنیت ملی و وحدت ملی حساس باشند که این تنها با تعالیم تشکیلاتی و آموزش غیرمستقیم و غیررسمی امکان پذیر است.

سازمان دانش آموزی به خوبی می تواند بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را که حل شدن آنها از اهداف سند تحول بنیادین است، برطرف نماید و امروز اگر مسؤلین آموزش و پرورش، حاضر به تقویت آن شوند، تردید نداشته باشید که رود روان سازمان، پویایی و امید و نشاط را به ارمغان خواهد آورد.

کارکرد عملی آن را می توان در همین چالشی دید که اخیرا دستگاه تعلیم و تربیت را درگیر خودش کرده و حاشیه هایی را بدنبال داشته است؛ به شرطی که به این سازمان اعتماد کرده واجازه دهند با شیوه های تشکیلاتی جایگزین های لازم را در مدارس توسعه دهد، به سادگی می توان چالش را با برنامه فریادهای شادی این سازمان حل کرد.

اکنون در بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی فرصت را مغتنم شمرده و با قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های تمامی مربیان پرتلاش که سرمایه بزرگ سازمان دانش آموزی هستند، این روز را به جامعه پیشتاز استان، مسئولین سازمان در شهرستان ها، مربیان و دانش آموزان عزیز عضو تشکلات پیشتاز، خبرنگاران پانا، اعضای مجلس دانش آموزی، مجامع اعضاء و مربیان و همه زحمت کشان این عرصه در سراسر استان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امیدوارم ضمن استعانت از خداوند متعال و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید، شاهد حضور پویا و فعال این تشکل بزرگ دانش آموزی و انتقال مهارت های اجتماعی به نسل جوان باشیم.

به امید اعتلای روز افزون این سازمان و تحقق امر تربیت همه جانبه دانش آموزان؛ توفیق روز افزون شما مربیان و اعضای سازمان دانش‌آموزی را در امر خطیر تعلیم و تربیت در سایه سار الطاف الهی و نظر پاک ائمه معصومین(ع) و تحت منویات مقام معظم رهبری از درگاه احدیت مسئلت می‌نمایم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان

اسحاق اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار