کتاب کار و پیکار در دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد رونمایی شد

کاشان ( پانا) - مدیر دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد گفت: با هدف بزرگداشت یاد 11 نفر از شهدای صنایع کرک کاشان که این واحد آموزشی به نام آنها بنا شده است، کتاب کار و پیکار، نگارش و منتشر شده است

کد مطلب: ۹۱۴۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کتاب کار و پیکار در دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد رونمایی شد

اعظم داداشی اظهار کرد: مقدمه چاپ این کتاب، جمع‌آوری آثار شهدا است که دو سال به طول انجامید که تعدادی از دانش آموزان برای جمع‌آوری وصیت‌نامه، عکس و مصاحبه با پدر، مادر، همسر، فرزندان و همکاران شهدا مشارکت داشتند.

وی افزود: فرهنگ نوعدوستی، صلح، ایثار و فداکاری در جامعه ما همچون گنجینه ای ارزشمند و گرانبها است که از هشت سال دفاع مقدس به یادگار مانده و همه نسلهای جامعه باید برای حفظ آن تلاش کنند که چاپ این کتاب بخشی از این رسالت ما بوده است.

وی تصریح کرد: کتاب کار و پیکار پس از جمع آوری آثار توسط دانش آموزان این دبیرستان، در شش بخش زندگی نامه، وصیت نامه، خاطرات، دست نوشته ها و آلبوم تصویر توسط حسن کشایی با همکاری عباس داداشی به عنوان کارشناس نظامی در 238 صفحه و با قیمت 250 هزار ریال منتشر شده است.

مدیر دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد گفت: خواننده این کتاب، با زندگی و سیره عملی شهیدان ماشااله آتشی، علی حجازیشاد، عباس خندان، عباس سلمانیان، سعید کبیری، ابوالفضل گل پیرا، سید مهدی گلساز، حسن محمدی منفرد، محمد نیکی و جواد یزدانی آشنا می شود.

وی تصریح کرد: مدرسه ای که امروز دانش آموزان از آن استفاده می کنند،حاصل آینده نگری ودل سوزی عزیزانی است که سالها قبل به فکر فردا و فرداهای فرزندان این مرزوبوم بودند و ما باید قدردان این نیک اندیشی باشیم.

داداشی افزود: دانش آموزان که هر روز با عکس و نام شهیدان روبرو می شوند، هیچ اطلاعی از آنها نداشتند بنابراین این کتاب منبعی است که دانش آموزان این واحد آموزشی به نسلهای حال و آینده هدیه کردند.

به گزارش پانا، در مقدمه این کتاب می خوانیم: بنام او که من و تو را آفرید و امروز با یاد شهیدان کنار هم هستیم و چه خوب و زیباست که شهیدان حلقه اتصال ما با خدا هستند.گوش زمان بدهکار آوایی است که ماندگارتر است و چه صلایی ماندگارتر از حماسه شهیدان، شهیدانی که معلمان تاریخ اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار