تمجید منتقد هالیوود ریپورتراز «قسم» محسن تنابنده

تهران (پانا) - دبورا یانگ، منتقد شناخته‌شده هالیوود ریپورتر، با نگارش نقدی به تمجید از فیلم «قسم» ساخته محسن تنابنده پرداخت.

کد مطلب: ۹۱۳۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تمجید منتقد هالیوود ریپورتراز «قسم» محسن تنابنده

به گزارش روابط عمومی فیلم، دبورا یانگ در این نقد که به عنوان «فیلم سینمایی «قسم»، به طرز غریبی جذاب» در هالیوود ریپورتر منتشر شده نوشته است، فیلم قسم محسن تنابنده از آن قصه‌های کنجکاوی‌برانگیزی است که ناگهان نوری بر گوشه‌های تاریک جامعه ایران می‌تابند و بیننده را به دل درام یک نظام قضایی فرو می‌برد.

در ادامه این نقد آمده است: داستان و کاراکترهای درام ملموس و به قدری خوب هستند که می‌توان توفیق جشنواره‌ای فیلم را پیش‌بینی کرد. این دومین فیلم سینمایی تنابنده است که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته شده است و در نقش عظیم در فیلم «رونا مادر عظیم» نماینده سینمای افغانستان در اسکار بود و از جشنواره‌های دیگر هم جایزه‌هایی گرفته است.

مهنار افشار بازیگر زن درخشان فیلم در نقش اصلی به خوبی مصمم بودن خود به انتقامجویی را نشان می‌دهد و در طول تمام فیلم در داخل اتوبوس تلاش می‌کند هر طور شده با رفتارهای نرم و یا تهدیدآمیز خانواده را در اتوبوس نگه ‌دارد و چند بار سد راه فروپاشی جمع و پشیمانی افراد می‌شود. پیچیدگی دیگر قصه دعوا با اعضای خانواده بر سر موضوعات متفرقه است همان‌طور که اتوبوس در پیچ‌های تند مه‌آلود بین‌شهری پیش می‌رود، جو معماگونه حاکم بر آن به خطری ملموس تبدیل می‌شود.

قصه در طول فیلم و در داخل اتوبوس به مروز پیچیده‌تر و بار احساسی آن سنگین‌تر می‌شود به لحاظ بصری این فیلم که تنها یک صحنه است و رفته‌رفته چشم‌انداز کوهستانی بیرون اتوبوس جای خود را به تصاویر داخل اتوبوس و کویر می‌دهد. نمایش تصویری از مقصد سفر، شهر زیارتی مشهد مقدس، می‌توانست خالی از لطف نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار