مدیرکل آموزش و پرورش در نشست مطبوعاتی:

سمنان رتبه یک طرح ایران مهارت را کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح ایران مهارت، تاکنون هشت هزار و 736 دانش آموز در استان سمنان با مهارت آموزی آشنا شدند.

کد مطلب: ۹۱۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
سمنان رتبه یک طرح ایران مهارت را کسب کرد

محمد دستورانی، در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم، با اشاره به اینکه میانگین مهارت آموزی در استان سمنان، 14 درصد از میانگین کشوری در طرح ایران مهارت بالاتر است، اظهار داشت: نیازسنجی دانش آموزان در دوره اول متوسطه، شناسایی ظرفیت های کسب و کار هر منطقه و کاهش شهریه از جمله علت های دستیابی به این موفقیت بود.

وی گفت: برنامه ها در سال 98 با هدف تحصیل 47.5 درصد دانش آموزان در رشته های مهارت آموزی در هنرستان ها و دبیرستان های کاردانش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: به روز نبودن تجهیزات هنرستان ها و دبیرستان های کاردانش این استان عمده ترین مشکل در تحقق این مسأله است.

دستورانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: کاهش فاصله بین بایدها و واقعیت های جامعه از جمله برقراری عدالت آموزشی، توزیع متوازن قدرت سازمانی و افزایش شفافیت در پاسخگویی به مردم یکی از نکات کلیدی این بیانیه است.

وی تصریح کرد: در برخی از نقاط استان سمنان عدالت آموزشی به درستی محقق نشده و این مساله نیاز به بازنگری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه خاستگاه ایجاد تمدن نوین اسلامی، نظام آموزشی است، خاطرنشان کرد: بستر و زمینه تحقق خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی آموزش و پرورش است، اما وجود ناهنجاری های اجتماعی نشان از خلاءها و کاستی هایی در نظام آموزشی دارد.

وی به سیاست های جدید وزارتخانه آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: حذف مشق شب و تکالیف تعطیلات نوروزی دانش آموزان در دوران ابتدایی از برنامه های محقق شده این وزارتخانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 25 هزار نفر از طریق آزمون ورودی جذب آموزش و پرورش کشور می شوند که سهم این استان یک هزار نفر است.

وی با اشاره به گزینش 90 هزار دانشجو معلم در سال 99-98، بیان کرد: اشتغال پایدار برای 115 هزار نفر از قشر تحصیل کرده در سال تحصیلی جدید فراهم می شود.

دستورانی از تسجیل سند مالکیت 550 ملک متعلق به آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد که 50 مورد آن در سال 97 به ثبت رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به کمبود اعتبارات اشاره کرد و یادآور شد: تعداد کلاس های هوشمند این استان 10 درصد در سال 97 نسبت به گذشته افزایش داشته که میزان مطلوب نیست و علت آن کمبود اعتبارات است.

دستورانی اظهارداشت: 580 میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ساخت، تجهیز و استانداردسازی گرمایشی مدارس استان سمنان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: اکنون در حوزه آموزش و پرورش 73 طرح عمرانی با اعتبار ملی و با کمک خیران در استان سمنان در حال اجرا است‌.

دستورانی تاکید کرد: از مجموع طرح ها، 20 طرح در مرکز سمنان و بقیه با توزیع متوازن در شهرستان های استان در اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار